غلام ناصر خاضع به حیث والی جدید غور انتخاب شد

اطلاعات روز: غلام ناصر خاضع از سوی ریاست جمهوری به حیث والی جدید ولایت غور انتخاب شد.
اداره مستقل ارگان‌های محلی در اعلامیه‌ای نوشته که براساس پیشنهاد این اداره و حکم شماره 1906 تاریخ 29 قوس مقام ریاست جمهوری، آقای خاضع به حیث والی جدید غور مقرر شد.
والی جدید غور پس از آن انتخاب می‌شود که اداره مستقل ارگان‌های محلی یک روز پیش محمدامین توخی، معاون سیما جوینده، والی پیشین غور را که از سوی دادستانی استیناف این ولایت ممنوع‌الخروج شده بود، به دستور رییس جمهور به عنوان سرپرست این ولایت تعیین کرده بود.
چندی پیش و قبل از تبدیلی سیما جوینده از ریاست ولایت غور به معاونت ولایت کابل، دادستانی استیناف ولایت غور آقای توخی را به اتهام رشوه‌ستانی، کارشکنی و سوءاستفاده از بودجه‌ی ملی ممنوع‌الخروج اعلام کرده بود.
دادستانی ولایت غور در مکتوبی به ریاست ولایت غور نوشته که قضیه مربوط به پنج پروژه فرماندهی پولیس این ولایت در حال بررسی است و تا زمان بررسی کامل، معاون والی، رییس مالی و اداری، مستوفی و مدیر تدارکات فرماندهی پولیس این ولایت ممنوع‌الخروج می‌باشند.
اما به روز شنبه، 28 ماه جاری اداره مستقل ارگان‌های محلی محمدامین توخی، معاون ممنوع‌الخروج شده را به حیث سرپرست این ولایت گماشته است.
عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی ولایت غور در صحبت با رسانه‌ها تأیید کرده بود که توخی به عنوان سرپرست این ولایت گماشته شده ‌است.
اما سیما جوینده، والی پیشین غور با انتقاد از تعیین معاون‌اش به عنوان سرپرست گفته، توخی همراه با سه نفر دیگر 117 میلیون دالر پول چهار پروژه آبادانی را حیف‌ومیل کرده‌اند.
سیما جوینده هفته‌ی گذشته از ولایت غور برکنار و به عنوان معاون والی کابل تعیین شد، اما او این سمت را نپذیرفت. ده‌ها شهروند این ولایت روز شنبه، از برکناری او اعتراض کرده و خواهان بازگشتش به مقام ولایت غور شدند.
خانم جوینده گفته که او استعفا نداده و به‌دلیل تطبیق قانون و محاکمه‌ی افراد زورمند، از ولایت غور تبدیل شده است.
غلام ناصر خاضع پیش از این رییس ستاد مرکزی مبارزات انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله در ولایت هرات بود.