یک زن افغانی-امریکایی توسط یک ملا به ضرب گلوله کشته شد

اطلاعات روز: لیزا اکبری، زن جوان افغانی- امریکایی حوالی ساعت 8 یک‌شنبه شب در کارته چهار کابل به ضرب گلوله کشته شد.
به نقل از سایت تلگراف، وی که در یک آپارتمان معمولی در کنار دیگر افغان‌ها زندگی می‌کرد، در داخل یک باشگاه ورزشی توسط یک ملا کشته شد. ملا حین فرار با پولیس درگیر شده و زخمی شد. هنوز انگیزه این قتل معلوم نیست اما احتمال می‌رود که این ملا با گروه‌های افراطی ارتباط داشته باشد.
فریدون عبیدی، رییس پولیس تحقیقات جنایی کابل گفته است که این ملا در نزدیکی محل قتل دست‌گیر شده است و تحقیقات در زمینه جریان دارد.
خانم اکبری با سازمان‌های غیردولتی در افغانستان کار می‌کرد و برای اولین‌بار در سال 2009 با ارتش ایالات متحده امریکا کار خود را شروع کرد.
یک مقام امریکایی در سفارت امریکا در کابل نیز مرگ خانم لیزا را تایید کرده است. دوستان و اعضای خانواده‌ای لیزا اکبری در فیس‌بوک به روز دوشنبه جهت ادای احترام به وی، او را یک «روح زیبا» و «شجاع و جسور» خواندند.
به تاریخ 30 نوامبر سفارت امریکا در کابل یک بیانیه هشدارآمیز صادر کرد و در آن خطاب به شهروندان امریکا در افغانستان گفته بود از احتیاط شدید کار بگیرند. در همین حال به تاریخ 11 دسامبر، طالبان بر یک مهمان خانه سفارت اسپانیا در شیرپور شهر کابل حمله کردند که با کشته و زخمی شدن چندین تن، بعد از بیش از ده ساعت درگیری، این نبرد پایان یافت.

دیدگاه‌های شما
  1. با سلام برای نابودی یک کشور.حکومت دارانی خائن و شهروندانی نادان کافی است. که در افغانستان خائن هم زیاد است و شهروند نادان هم بسیار است دولت باید از سیاست کشورهای موفق که یک زمانی مثل افغانستان بود باید الگو بردارد. تا کی میخواهد صفحات ننگین خیانت دولتمردان ونادانی در سیاست انها در تاریخ ثبت شود ودرچنین جهان سه بعدی وپر از تکنولوژی این ملت در فقر علم و فرهنگ به سر برد. یک مرد شجاع ودلیر میخواهد که سیاست را با توجه به فرهنگ وشعور مردم اجرا کند سیاستهای کشورهای اروپایی وامریکا به درد خود ملت انها میخورد نه ملت افغانستان در افغانستان باید دست دزد را برید چه شخص عام باشد چه دولتی با ده نفر این کار شود همه پای خود را جمع میکنند وباید مجازات سنگینی در تمام فسادها قرار داد .باید مرزها محکم . دست رشوت گیر قطع و… باید امنیت ملی و اطلاعات کشور بسیار قوی تمام مخالفین این قانون اعدام وسرکوب از وزیر تا مردم ما یک پادشاه شجاع ودیکتاتور برای چندین سال نیاز داریم وهر مدرکی از کشورهای دیگر در اغتشاش افغانستان وجود دارد باید ما هم چندین ضربه به ان کشور با شجاعت وارد کنیم ما چیزی نداریم خراب شود اما انها دارندوبعد زمانی به هدف خود رسیدیم قانون دموکراسی با توجه به فرهنگ مردم کم کم اجرا شود. این کارهای بچه گانه و خودنمایی ونادان بازیها وحماقتها باید کنار گذتشته شود. تا کی اینطور باشیم .این سیاست فقد لازمه حیات وپیشرفت ملت افغانستان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *