سیلاب بی‌سابقه در شمال بریتانیا

اطلاعات روز: گزارش‌ها از سیلاب اخیر در شمال بریتانیا حاکی است که طی روزهای شنبه و یک‌شنبه گذشته طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در مناطقی لانکشایر و یورکشایر در شمال بریتانیا موجب شده که دولت این کشور وضعیت فوق‌العاده در این مناطق اعلام کند.
به نقل از یورو نیوز، ارتفاع آب در خیابان‌ها به بیش از دو متر رسیده و تاکنون صدها نفر از خانه‌های خود انتقال داده شده‌اند.
یکی از نمایندگان این شهر گفته: «سخت است که بگویم اگر موانع ضد سیل نصب شده بود این اتفاق نمی‌افتاد. این وضعیت بی سابقه است اما باید کاری کنیم که در آینده این اتفاق تکرار نشود.»
گزارش‌ها حاکی است که برق هزاران واحد مسکونی قطع شده و تردد وسائط نقلیه به دشواری صورت می‌گیرد. به گزارش سازمان هواشناسی بریتانیا، طی ۲۴ ساعت روز شنبه به اندازه‌ی یک ماه باران در یورکشایر باریده است.
الیزابت تس، وزیر محیط زیست بریتانیا شدت بارش‌های اخیر را بی‌سابقه دانسته و اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با این سطح از سیلاب را ناکافی عنوان کرده است. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا برای کمک به آسیب دیدگان دستور اعزام نیروهای ارتش به یورکشایر را صادر کرده است.
شمال بریتانیا در اواخر ماه نوامبر نیز صحنه‌ی جاری شدن سیل بود که صدها میلیون یورو خسارت برجای گذاشت. به گزارش منابع مرتبط، از هر پنج خانه در بریتانیا یک خانه در معرض سیل قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *