Cpl. Tom Bui, OKC of the 45th Infantry Brigade fires his M4 gun during training of close combat tactics at the short range marksmanship course at Fort Carson, Colorado on Oct 22, 2003. Photo by Tom Gilbert

ده ها تن از افراد وابسته به داعش و طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌هایی می‌گوید که در چندین عملیات روز دوشنبه نیروهای امنیتی افغانستان در نقاط مختلف کشور، گروه طالبان و داعش تلفات سخت را متقبل شده‌اند.
وزارت دفاع در خبرنامه‌ی اول خود نوشته که در نتیجه‌ی دو عملیات قوای هوایی افغانستان بالای قرارگاه گروه تروریستی داعش در قریه سلیمان خیل ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار 38 جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.
به گفته‌ی وزارت دفاع، در نتیجه‌ی عملیات بالای قرارگاه مربوط به حبیب زی و ملانعیم، از فرماندهان داعش، 36 تن از اعضای این گروه کشته شده و مقدار سلاح و مهمات آن‌ها نیز تخریب شده است.
خبرنامه افزوده که 2 جنگ‌جوی داعش هنگام فرار از ساحه مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.
این وزارت در خبرنامه‌ی دوم خود نوشته که در نتیجه عملیات مشترک پاک‌سازی نیروهای امنیتی در 24 ساعت روز دوشنبه، در نقاط مختلف کشور، 82 تن از دهشت‌افگنان کشته، 6 نفر زخمی و 19 تن دیگر بازداشت شده‎اند.
وزارت دفاع می‌گوید که این عملیات در مربوطات ولسوالی‌های اچین، بتی کوت، چپرهار و نازیان ولایت ننگرهار، شخیل‌آباد ولایت پکتیکا، باک ولایت خوست و بالامرغاب ولایت بادغیس صورت گرفته است.
به گفته‌ی وزارت دفاع، در جریان این عملیات مقداری سلاح و مهمات شورشیان نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده و ده‌ها حلقه ماین‌ مختلف کشف و خنثا شده است.
در جریان این عملیات بر نیروهای امنیتی افغان نیز تلفات وارد شده است. در خبرنامه‌ی وزارت دفاع آمده که 6 تن از سربازان ارتش در درگیری با دهشت‌افگنان جان شان را از دست داده‎اند.
وزارت دفاع در خبرنامه‌ی سوم خود گفته که در نتیجه‌ی عملیات هوایی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار 42 عضو داعش کشته شده‌اند. به گفته‌ی این وزارت، در جریان این عملیات چندین عضو داعش زخمی و مقدار سلاح و مهمات نیز به‌دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.
در مجموع 80 جنگ‌جوی داعش در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در نتیجه‌ی عملیات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی‌های اچین و چپرهار ولایت شرقی ننگرهار کشته شده‌اند.
گروه داعش با حضورش در افغانستان ولایت ننگرهار را مرکز فعالیت‌های خود انتخاب کرده و بیشتر در ولسوالی‌های اچین، کوت و چپرهار این ولایت فعالیت دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *