سناتوران از رییس جهور خواستار معرفی وزیر دفاع ملی شدند

اطلاعات روز: اعضای مجلس سنا در نشست عمومی روز سه‌شنبه این مجلس، از ریاست جمهوری خواستند تا هر چه زودتر نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی را معرفی کند.
سناتوران می‌گویند: «رهبری کنونی وزارت دفاع ملی مسلکی نیست و مدیریت سالم نیز ندارد؛ زیرا با وجود او، جنگ و ناامنی در کشور گسترش یافته است.»
محمد آصف صدیقی، از اعضای مجلس سنا گفت که به‌دلیل ضعف مدیریت معصوم استانکزی، جنگ و ناامنی در بیش از ده ولایت افزایش یافته است.
صدیقی خواستار توجه جدی حکومت به مدیریت وزارت دفاع شد و گفت: «پس از تعیین استانکزی به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع، فساد اداری در این وزارت نیز افزایش یافته است.»
قیس وکیلی، عضو دیگر مجلس سنا نیز ناتوانی مسئولان به ویژه سرپرست وزارت دفاع، را یکی از عامل‌های افزایش ناامنی در برخی از ولایات عنوان کرد.
وکیلی گفت: «از رییس جمهور می‌خواهیم که هر چه زودتر نامزد وزیر دفاع ملی را به مجلس معرفی کند وگرنه مسئولیت هر اتفاقی که در کشور پیش می‌آید، برعهده او خواهد بود.»
وی هم‌چنان علت سقوط شهر قندوز و افزایش جنگ در هلمند را غیرمسلکی بودن سرپرست وزارت دفاع عنوان کرد.
معصوم استانکزی، از ماه جوزای امسال تااکنون در سمت سرپرست وزارت دفاع باقی مانده است.
رییس جمهور غنی، دیروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید وزارت دفاع از «مدیریت سالم» استانکزی تمجید کرد.
پس از افزایش جنجال‌ها مبنی بر عدم معرفی نامزد وزیر دفاع، اشرف غنی فرمان تقنینی را در مورد استثنا قراردادن نهادهای امنیتی در قانون سرپرستی صادر کرد.
روز گذشته این فرمان اشرف غنی از سوی مجلس نمایندگان رد شد، شماری از اعضای این مجلس نیز خواستار معرفی هرچه زودتر نامزد وزارت دفاع ملی کشور شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *