وزارت کار: به 2520 تن از متشبثین کشور کمک بلاعوض صورت خواهد گرفت

اطلاعات روز: وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین جهت ایجاد و توسعه کارهای کوچک از طریق رقابت آزاد در مقابل ارزیابی پلان‌های کاری متشبثین در ولایت‌های کابل، ننگرهار و بلخ برای ۲۵۲۰ تن از متشبثین کمک بلاعوض نقدی می‌نماید.
در خبر نامه‌ای این وزارت آمده است که داکتر نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، طی محفلی قراردادی را به ارزش ۱۶۷۱۲۰۰۰ افغانی که از سوی بانک جهانی تمویل می‌گردد، با میرویس سراح رییس موسسه پرل هریزون ( Pearl Horizon Consulting) امضا نمود.
نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، این برنامه را برای جوانان فقیر بسیار مهم و ارزنده دانست و گفت: «شمار زیادی از جوانان فقیر کشور در حالی که مهارت‌های بسیار خوب دارند، اما این‌که توان اقتصادی ندارند، نمی‌توانند کارهای کوچک شخصی را شروع کنند. بر اساس این تفاهم‌نامه با جوانان فقیری که پلان‌های خوب و منظم برای ایجاد کارهای کوچک داشته باشند، بعد از سروی، از طریق رقابت آزاد و قرعه کشی، به هر تن مبلغ ۳۱۵۰۰ افغانی کمک بلاعوض می‌گردد تا از همین طریق، کارهای شخصی کوچک را شروع و توسعه دهند.»
وی هدف از امضا نمودن این تفاهم‌نامه را از بین بردن بیکاری و کمک به جوانان فقیر کشور عنوان کرد.
به گفته وی، به‌خاطر سپردن حق به حق‌دار و نظارت از تطبیق این تفاهم‌نامه، نمایندگان انکشاف مهارت‌ها، پروگرام نتیجه و ریاست نظارت و ارزیابی این وزارت از آن نظارت خواهند نمود.
گفتنی است که در هفته گذشته، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین با سفیر آلمان مقیم کابل، در مورد آموزش دادن مهاجرین افغان مقیم آلمان در بخش آموزش‌های فنی و حرفوي نیز یک تفاهم‌نامه را به امضا رسانیده است.