افغانستان نایب قهرمان مسابقات فوتبال جنوب آسیا شد

اطلاعات روز: تیم ملی فوتبال کشور نایب قهرمان مسابقات فوتبال کشورهای جنوب آسیا شد. دیدار نهایی این مسابقات میان افغانستان و هند برگزار شد که در نتیجه ملی پوشان هند با به ثمر رساندن دو گول عنوان قهرمانی این فصل را از آن خود کردند.
تیم ملی فوتبال کشور که مدافع عنوان قهرمانی دوره پیشین رقابت‌های جنوب آسیا بود، در بازی‌های قبلی خود در این فصل چهار بُرد داشت؛ اما در دیدار نهایی در برابر هند متوقف شد.
تیم ملی فوتبال کشور با مربی‌گری پیتر شِگرت با ترکیب 4-2-3-1 وارد میدان شد.
اویس عزیز در درون دروازه، حسن امین، مسیح سیغانی، محمد هاشمی و مصطفی حدید در خط دفاع، کنشکا طاهر و اباسین علی خیل در خط دفاع میانی، نورالله امیری، فیصل شایسته و مصطفی زازی در خط میانی و زبیر امیری در خط حمله بازی کردند.
گول اول این دیدار را زبیر امیری، ملی پوش کشور، در دقیقه 69 به ثمر رساند. اما بعد از یک دقیقه بازی به تساوی کشیده شد.
پس از 90 دقیقه بازی هم‌چنان مساوی پیش رفت. در 30 دقیقه اضافی تیم ملی هند یک گول زد و این دیدار با نتیجه‌ی 2-1 به نفع هند به پایان رسید.
در دقیقه ۱۱۱، پیتر شگرت سر مربی تیم ملی کشور به‌دلیل اعتراض به داور بازی به‌دلیل نگرفتن خطای دست بازی‌کن تیم ملی هند در محوطه جریمه، از کنار زمین اخراج شد.
پیش از بازی نهایی، افغانستان عنوان بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی مسابقات را به‌دست آورده بود.
خیبر امانی، بازیکن خط حمله، با به ثمر رساندن چهار گول ‌عنوان آقای گول این دور از رقابت‌ها را به‌دست آورد.
تیم ملی کشور در این فصل مسابقات چهار برد و یک باخت دارد که در کُل 16 گول زده و 3 گول دریافت کرده است.
جام قهرمانی کشورهای جنوب آسیا (چلنج کپ) میان تیم‌های درجه ۲ این قاره برگزار می‌شود. با خودداری پاکستان از حضور در این رقابت‌ها، تیم‌های ملی افغانستان، هندوستان، مالدیو، بوتان، سریلانکا، بنگلادش و بوتان در دو گروه به رقابت پرداختند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *