یک کودک دو ساله اولین قربانی مهاجرت به اروپا در سال 2016

اطلاعات روز: یک کودک دو ساله سوری که در مسیر راه اروپا جان خود را از دست داده، اولین قربانی روند مهاجرت در اروپا در سال 2016 می‌باشد.
به نقل از دویچه وله فارسی، جسد این طفل از روی آب در نزدیکی جزیره «اگتونیسی» یونان به‌دست آمده است. مسافران دیگر این قایق غرق شده، نجات یافتند.
گفته می‌شود که یک قایق رابری با شمار زیادی مسافر روز شنبه نزدیک جزیره «اگاتونیسی» یونان با یک صخره برخورد و غرق شده است.
این کودک دو ساله سوری توسط ماهی‌گیران از آب گرفته شده است. در میان 39 پناه‌جوی حامل این قایق غرق شده، مادر این کودک نیز حضور داشته است.
براساس گزارش‌ها یک کودک سه ماهه دیگر نیز که در نتیجه سرمازدگی در شفاخانه بستری شده بود، بعد از معالجه از مرگ نجات یافته است.
اداره نجات گزارش داده است که این کودک و دیگر پناه‌جویان صبح روز شنبه از ترکیه به مقصد یونان حرکت کرده که چندین ساعت را در امواج سنگین آب سپری نموده بودند.
در سال گذشته میلادی رقم پناه‌جویان وارد شده به اروپا نزدیک به یک ملیون تن رسید که از این میان، بیش از 3600 تن پیش از رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.
گفتنی است بیشترین پناه‌جویان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان هستند که تلاش می‌کنند خود را به کشورهای شمال اروپا برسانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *