وقوع دو حمله انتحاری در جاده هواشناسی کابل

اطلاعات روز: روز دوشنبه دو رویداد انتحاری در جاده هواشناسی در نزدیکی میدان هوایی کابل رخ داد.
حوالی ساعت 10 صبح حمله کننده انتحاری موتری مملو از مواد انفجاری‌اش را در نزدیکی یک پاسگاه امنیتی پیش از رسیدن به هدف منفجر کرد. در این رویداد به هیچ کس آسیب نرسید.
مسئولان امنیتی گفته‌اند که در این حمله انتحاری تنها خود شخص انتحار کننده کشته شده و به مردم ملکی آسیبی نرسیده است.
حوالی شام حمله انتحاری دیگر در نزدیکی دروازه شرقی میدان هوایی کابل رخ داد.
شاهدان عینی گفته‌اند که صدای این انفجار بسیار شدید بود و شیشه‌های ساختمان‌های اطراف این رویداد فروریخته‌اند.
آنان افزوده‌اند که یک موتربمب انتحاری خود را در این محل منفجر کرده است.
تاکنون از خسارات و تلفات این رویداد گزارش نشده است اما گزارش‌های ابتدایی می‌رساند که چندین نفر از اثر این حادثه زخم برداشته‌اند.
این درحالی‌ست که دوشنبه هفته‌ی گذشته نیز یک حمله انتحاری در جاده هواشناسی کابل رخ داد. در این حمله که ناشی از یک موتر بمب گذاری شده بود، 2 کشته و 13 زخمی برجا گذاشت.
از سویی هم حوالی شام گذشته مهاجمان مسلح در یک منزل غیرمسکونی در نزدیکی قنسولگری هند در مزار شریف داخل شده و بر سفارت هند آتش باری کردند. درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی پس از 24 ساعت تاکنون (ده شب) ادامه دارد.
ذبیح الله مجاهد که خود را سخن‌گوی طالبان می‌خواند، در صفحه تویترش نوشته که جنگ‌جویان این گروه حوالی شام کمپ نیروهای خارجی را هدف قرار داد است. او ادعا کرده که در این رویداد چندین نفر کشته و زخمی شده است.
رویدادهای اخیر در حالی‌است که قرار است در روزهای آینده یک نشست چهار جانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا در مورد از سرگیری روند گفت‌وگوهای صلح میان افغانستان و طالبان در پاکستان برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *