شواری عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان: حکومت احزاب سیاسی را در انتخابات سهیم سازد

اطلاعات روز: «شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان» هم‌زمان با اعلام موجودیتش خواستار سهیم شدن احزاب سیاسی در انتخابات شد.
به نقل از رادیو سلام وطندار، این شورا که روز دوشنبه با ترکیب 11 حزب جهادی در کابل اعلام موجودیت کرد، هدفش را مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی و سهیم شدن احزاب سیاسی در انتخابات عنوان کرد.
هم‌چنان مسئولان این شورا بر نقش احزاب در اصلاح نظام انتخاباتی تأکید می‌کنند.
سید حامد گیلانی، سخن‌گوی این شورا می‌گوید که شورای عالی احزاب جهادی و ملی تنها مربوط به کابل نیست و در پی گسترش نفوذش به ولایت‌های افغانستان نیز می‌باشد.
آقای گیلانی می‌گوید که این شورا از هر گام حکومت برای تأمین صلح در کشور حمایت می‌کند؛ اما حکومت باید قانون‌مندی را تقویت کرده و در کنار مبارزه با فساد، برای جوانان نیز زمینه کار را فراهم کند.
آقای گیلانی می‌گوید که شورای عالی احزاب ملی و جهادی افغانستان طرحی را برای روند گفت‌وگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان روی دست دارد و به زودی این طرح را به حکومت می‌سپارد.
این دومین شورای احزاب جهادی است که اعلام موجودیت می‌کنند. پیشتر «شورای حراست و ثبات افغانستان» به‌عنوان اپوزیسیون حکومت با حضور شماری از فرماندهان جهادی و مقام‌های حکومت پیشین اعلام موجودیت کرد. حکومت با برخی از خواست‌های شورای حراست و ثبات مخالفت نشان داده است.
چهره‌های شناخته شده‌ی شورای حراست، عبدالرب رسول سیاف، محمد اسماعیل خان، یونس قانونی، عبدالهادی ارغندیوال، زلمی رسول، صادق مدبر، محمدعمر داوودزی، بسم‌الله محمدی، عبدالرحيم وردک و عبدالرئوف ابراهیمی می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *