سویدن مرز خود با دانمارک را کنترل می‌کند

اطلاعات روز: دولت سویدن تصمیم گرفته است تا برای مقابله و کاهش مهاجران و متقاضیان پناهندگی به این کشور، مرز خود با دانمارک را کنترل کند.
به نقل از بی بی سی، همه مسافرانی که قصد دارند تا به‌وسیله اتوبوس، موتر و قطار از طریق پُل اورسوند و یا با کشتی وارد سویدن شوند باید مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند.
سویدن مرز زمینی با دانمارک ندارد، اما از زمان راه‌اندازی پُل اورسوند در سال ۲۰۰۰ که کپنهاگ، پایتخت دانمارک را به شهرهای مالمو و لوند در جنوب سویدن وصل می‌کند، رفت و آمد بین دو کشور افزایش چشم‌گیری داشته است.
فاصله میان دو شهر در حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه است که روزانه هزاران نفر از طریق این پُل برای رفتن به محل کار رفت و آمد می‌کنند که با کنترل بیشتر مرز میان دو کشور مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.
برمبنای این تصمیم از این پس مسافرانی که به‌وسیله قطار از دانمارک به سمت کپنهاگ می‌روند، باید قطار خود را در ایستگاه فرودگاه کپنهاگ تعویض کنند و پس از کنترل گذرنامه‌شان سفر خود را ادامه دهند.
پیش از این مسافران می‌توانستند با قطار مستقیم از کپنهاگ به سویدن سفر کنند.
اسوشیتدپرس گزارش داد ه است که با اعمال سیاست جدید سویدن به‌طور متوسط به سفری که تاکنون ۴۰ دقیقه طول می‌کشید، حدود نیم ساعت دیگر افزوده می‌شود.
سویدن و دانمارک جزو پیمان شنگن و رفت و آمد آزاد در اتحادیه اروپا هستند که فعلاً سویدن به‌طور موقت مرزهای خود را کنترل می‌کند.
دولت سویدن اعلام کرده که شرکت‌های مسافربری در صورتی که مدارک سفر و گذرنامه مسافران خود را کنترل نکنند، جریمه خواهند شد.
سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سویدن تقاضای پناهندگی کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *