اشرف غنی

غنی: عملیات بر مواضع داعش ادامه یابد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی که به منظور گفت‌وگو با بزرگان قومی، علمای دینی و متنفذین چهار ولایت شرقی روز یک‌شنبه به ننگرهار رفته بود روی عملیات بر مواضع گروه داعش تأکید کرده است.
رییس جمهور ضمن ستایش از کارکرد سرپرست وزارت دفاع و مشاور امنیت ملی‌اش در مبارزه علیه داعش گفته که عملیات بیشتر روی دست گرفته شده و «در همکاری با مردم به بمباری (بر مواضع داعش) ادامه خواهیم داد.»
هدف از سفر رییس جمهور غنی به ننگرهار گفت‌وگو و مشوره با نماینده‌گان ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان درباره‌ی روند صلح و چه‌گونگی آوردن صلح و ثبات گفته شده است.
آقای غنی در این سفر نخست با بزرگان قومی این ولایت‌ها به‌صورت جداگانه دیدار کرده و سپس در یک نشست مشترک با آنان گفت‎وگو کرده است.
غنی با تأکید بر هدف‌گیری مواضع داعش گفته که داعش در افغانستان جایی ندارد. او هم‌چنان از والی ننگرهار خواست تا به مبارزه‌ علیه داعش ادامه دهد.
اشتراک‌کنندگان در نشسی با رییس جمهور از وضعیت امنیتی ننگرهار اظهار نگرانی کرده و از او خواسته‌اند که در این راستا اقدامات جدی و فوری را روی دست گیرد.
حاجی نظیر، یک بزرگ قومی ننگرهار به رییس جمهور غنی گفته که اگر حکومت داعش و طالبان را از این ولایت بیرون کند مردم اجازه بازگشت به این گروه را نخواهند داد. حاجی نظیر افزوده که در ننگرهار گروه‌های طالبان و داعش وضیعت امنیتی را خراب کرده‌اند.
گروه داعش با حضور شان در افغانستان بیشتر در ولایت ننگرهار فعالیت داشته‌اند. در چندین مورد این گروه نیروهای امنیتی و مردم را سربریدند. از سوی هم نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو نیز مواضع این گروه را هدف قرار داده‌اند. در هفته‌های اخیر نیز شدت حملات بر مواضع این گروه بیشتر شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *