کمک‌های غذایی بشر دوستانه به شهر مضایای سوریه فرستاده می‌شود

کمک‌های غذایی بشر دوستانه به شهر مضایای سوریه فرستاده می‌شود

اطلاعات روز: سازمان ملل متحد اعلام کرده است که به زودی کاروان‌های غذا و کمک‌های بشردوستانه به شهر مضایا در سوریه فرستاده خواهد شد.
به نقل از بی بی سی، قرار بود این کمک‌ها روز یک‌شنبه راهی این شهر تحت محاصره ارتش دولت شود که در آخرین لحظات به دلایل نامعلومی به تأخیر افتاد.
گزارش‌ها از شهر مضایا در سوریه می‌رساند که بسیاری از مردم این شهر که در اختیار شورشیان مخالف دولت است از فرط گرسنگی در حال مرگ هستند و به دلیل نبودن غذا، علف و حیوانات خانگی را می‌خورند.
مقاومت شورشیان در این شهر و محاصره سخت نیروهای دولتی باعث شده که کمک رساندن به مردم آن غیرممکن شود.
گفته می‌شود که از ماه اکتوبر سال گذشته مواد غذایی وارد این شهر نشده است و بسیاری به علت گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.
قرار است کمک‌های بشردوستانه برای دو روستای تحت محاصره شورشیان در ولایت ادلب نیز فرستاده شود.
در دو روستای کفریا و فوعه در شمال سوریه نیز بیش از ۳۰ هزار نفر در محاصره نیروهای در حال جنگ با دولت به سر می‌برند.
نزدیک به چهار و نیم میلیون نفر از شهروندان سوریه در نقاطی زندگی می‌کنند که دست‌رسی به آن بسیار دشوار است و حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنان در مناطق تحت محاصره به سر می‌برند که به ضروری‌ترین نیازهای خود از جمله غذا و آب آشامیدنی دست‌رسی بسیار محدودی دارند.
مضایا در غرب سوریه و در نزدیکی مرز لبنان واقع شده است و از ابتدای تابستان امسال در محاصره نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه قرار دارد.
‎ بزرگ‌ترین مانع برای رساندن غذا و کمک‌ها بشردوستانه، مخالف طرفین درگیری بوده که ظاهراً موافقت کرده‌اند تا سازمان ملل متحد بتواند کمک‌های خود را به مردم این شهر برساند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *