توافق افغانستان و ایران روی سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش استخراج معادن

اطلاعات روز: افغانستان و ایران توافق کرده‌اند تا برای گسترش همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در بخش معادن همکاری کنند.
وزارت معادن با انتشار خبرنامه‌ای می‌گوید که این توافق به تازگی میان داوودشاه صبا، وزیر معادن و پترولیم کشور و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در کابل صورت گرفته است.
در خبرنامه آمده است که هر دو طرف در این دیدار توافق کردند تا در راستای ایجاد کنسرسیوم (پیوند چند شرکت) بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری مشترک افغانستان، ایران و کشورهای دیگر کار کنند.
به نقل از خبرنامه، افغانستان و ایران روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش معادن ولسوالی غوریان ولایت هرات، نیز به توافق رسیده‌اند. قرار است که تحقیقات مشترک متخصصان افغانستان و ایران در بخش‌های ذغال سنگ، مس و آهن در ولایت‌ها مختلف آغاز شود.
داود شاه صبا می‌گوید که استفاده از تجارب متخصصان ایرانی در استخراج معادن افغانستان ضروری بوده و افغانستان در تلاش است تا زمینه سرمایه‌گذاری مشترک را در این بخش بیشتر فراهم کند.
در همین حال مهدی کرباسیان، معاون وزارت معدن ایران از آمادگی کشورش در بخش سرمایه‌گذاری استخراج معدن افغانستان خبر داده است.
کرباسیان گفته است دولت ایران آماده است تا در بخش‌های آموزش، تخصص، تجربه و تهیه امکانات با وزارت معادن و پترولیم افغانستان، همکاری کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *