اطلاعات روز

سه نفر در اندونزی به ظن دست داشتن در حملات جاکارتا بازداشت شدند

اطلاعات روز: پولیس اندونزی سه نفر را به ظن دست داشتن در حملات روز پنج‌شنبه در جاکارتا، پایتخت این کشور بازداشت کرده است. همزمان یک روز پس از این حملات خونین که به کشته شدن هفت نفر از جمله دو شهروند عادی انجامید، پولیس جاکارتا از تقویت توان دفاعی برای جلوگیری از تهدیدهای گروه داعش خبر داده است.
به نقل از یورو نیوز، انفجارها و تیراندازی‌ها در قلب پایتخت اندونزی جان هفت نفر را گرفته است. پنج تن از عاملان این حملات کشته شده‌اند؛ سه نفر در درگیری با پولیس و دو نفر دیگر در جریان انفجار انتحاری جان باختند. دو شهروند عادی هم، یکی اهل اندونزی و دیگری کانادایی در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند. دست‌کم بیست نفر هم زخمی شده‌اند.
تیتو کارتاویان، رییس پولیس جاکارتا ضمن تأکید بر جدی گرفتن تحرکات داعش در منطقه بر تشدید تدابیری برای پیشگیری از حملات احتمالی این گروه تأکید کرده و خواستار همکاری مشترک کشورهای منطقه شده است.
رییس پولیس جاکارتا گفته است: «داعش در کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و سایر کشورها لانه کرده و یک ستیزه‌جو به نام بحرون نعیم قصد دارد رهبری منطقه آسیای جنوب شرقی را در اختیار گیرد. تمام رهبران این گروه با یکدیگر در رقابت اند. به همین دلیل بحرون نعیم این حمله را طراحی کرده است.»
داعش با پذیرفتن مسئولیت این حملات ادعا کرده که در جریان آن ۱۵ نفر کشته شده‌اند. پیشتر داعش تهدید کرده بود که اندونزی را هدف حملات خود قرار خواهد داد.
این انفجارها یک مرکز خرید به نام «شارینا» و یک کافۀ استارباکس را هدف قرار داده بود. رییس جمهوری اندونزی از این حمله به‌عنوان «اقدامی تروریستی» نام برده است. در جریان این انفجارها و درگیری‌ها که حدود سه ساعات طول کشید جاکارتا در وحشت فرو رفته بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *