اطلاعات روز

وزارت کار: فعالیت غیرقانونی دو شرکت و شماری از افراد فریب‌کار را متوقف ساختیم

اطلاعات روز: فعالیت غیرقانونی شماری از افراد و دو شرکت که از بیکاران با فریبکاری برای یافتن کار پول می‌گرفتند توسط وزارت کار و امور اجتماعی متوقف شده است.
مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی می‌گویند که این افراد و شرکت‌ها از بیکاران به بهانه‌ی این که آن‌ها را به‌عنوان کارگر به کشورهای خارج می‌فرستند، هزارها دالر گرفته‌اند.
با این حال نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی می‌گوید با وجود تفاهم‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ قراردادی با هیچ کشوری برای فرستادن کارگر از افغانستان امضا نشده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، خانم اوریا خیل گفته است که تاکنون ۵۱ شرکت به منظور زمینه سازی و فرستادن کارگر به خارج، از این وزارت جواز فعالیت دریافت کرده‌اند اما کار آن‌ها زمانی آغاز خواهد شد که قراردادها بین دولت‌ها امضا شود.
علی افتخاری، سخن‌گوی وزارت کار و امور اجتماعی نیز گفته است که دو شرکت متهم به بهانه‌ی فرستادن کارگر به هفت کشور اروپایی تا پنج هزار دالر نیز از متقاضیان پول گرفته‌اند.
آقای افتخاری افزوده که افرادی به شکل انفرادی نیز دست به این اقدام زده بودند که بین پنج‌صد تا یک هزار دالر از متقاضیان پول جمع می‌کردند.
افتخاری افزوده، این افراد که تعداد شان به دها تن می‌رسند، نه تنها در کابل بلکه در ولایت‌ها و ولسوالی‌ها نیز از مردم پول می‌گرفتند و فعلاً به نهادها عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.
نبود فرصت‌های شغلی در کشور باعث می‌شود که افراد بیکار که اکثراً جوانان می‌باشند، برای یافتن کار به واسطه‌ و یا هم به شرکت‌ها کاریابی روی بیاورند. در کابل شرکت‌های کاریابی وجود دارند که جوانان برای یافتن کار به آن‌ها مراجعه می‌کنند، اما در موارد این شرکت‌ها دست به فریبکاری زده و از متقاضیان پول می‌گیرند ولی برای آنان زمینه کار را فراهم نمی‌کنند.
براساس یک نظرسنجی تازه، مشکل 82 درصد جوانان افغانستان بی‌کاری است. از سوی دیگر یکی از علت‎های اصلی فرار جوانان از کشور نیز نبود کار گفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *