اطلاعات روز

تاکید غنی بر تجهیز و تقویت نیروی هوایی افغانستان در دیدار با وزیر دفاع امریکا

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی در دیدار با اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس بر تجهیز و تقویت نیروی هوایی افغانستان و قول اردوی 205 اتل تأکید کرده است.
رییس جمهور غنی روز گذشته پس از سفر دو روزه به کابل برگشت.
آقای غنی در این دیدار از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرده و عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را در مقابل داعش در ولایت ننگرهار موفقانه و مؤثر خوانده است.
آقای اشتون کارتر گفته است که امریکا همکاری خود با افغانستان در زمینه تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی را ادامه می‌دهد.
دفتر ریاست جمهور با نشر خبرنامه‎ای گفته است که رییس جمهور غنی در جریان این سفر هم‌چنان با بل‎گیتس، مؤسس شرکت مایکرو سافت، کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول و با مؤسس و شماری از مسئولان شرکت گوگل به‌طور جداگانه دیدار کرده است.
آقای غنی هم‌چنان در نشستی زیر نام «چشم انداز امنیت جهانی» با حضور وزیر دفاع امریکا و سرمنشی سازمان ناتو اشتراک کرد. در این نشست روی امنیت جهانی گفت‌وگو شد.
خبرنامه افزوده که رییس جمهور غنی در دیدارها و نشست‌های جداگانه، در مورد رشد اقتصادی افغانستان، صلح و ثبات، تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی و مبارزه مشترک علیه تروریسم صحبت کرده است.
غنی با تاکید بر گسترش همکاری‌های افغانستان و جهان گفته است که تلاش ما این است تا افغانستان را از یک منطقه تضاد به یک منطقه همکاری‌های پایدار تبدیل کنیم.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *