اطلاعات روز

دست‌کم ۶۳ تن در حملات هوایی روسیه در شرق سوریه کشته شدند

اطلاعات روز: در اثر حملات هوایی شامگاه شنبه، 3 دلو، به منطقه‌ای در نزدیکی شهر دیرالزور در شرق سوریه، ۶۳ تن کشته شدند که ۹ تن از کشته شدگان کودک بودند.
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که حمله به ناحیه خشام در نزدیکی دیرالزور، سومین حمله هوایی طی ۴۸ ساعت گذشته بود که به کشته شدن ده‌ها سوری انجامید.
به گزارش رادیو زمانه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، با تایید تعداد تلفات این حمله گفته است که جنگنده‌های روسیه این حمله هوایی را انجام دادند.
بخشی از منطقه دیرالزور در کنترل نیروهای دولتی سوریه است اما داعش کنترل بخش عمده این منطقه را در دست دارد. بمب افگن‌های روسیه همزمان با پیش‌روی نیروهای زمینی دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، این منطقه را بمباران می‌کنند.
نیروهای داعش از ماه مارچ ۲۰۱۵ منطقه تحت کنترل دولت سوریه در دیرالزور را محاصره کرده‌اند.
در حملات هوایی جمعه ۲۲ جنوری، به شهر رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش، ۴۴ تن کشته شدند. آمار تلفات این بمباران با مرگ زخمی‌شدگان رو به افزایش است.
اپوزیسیون سوریه پیش از این هشدار داده بودند که چنان‌چه روسیه حملات خود را متوقف نکند در مذاکرات صلح شرکت نخواهند کرد.
جورج صبرا، مرد شماره دوم هیئت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه و از رهبران جنبش چپ این کشور جمعه ۲۲ جنوری گفته بود تا زمانی که روسیه به بمباران‌های خود در سوریه پایان ندهد و نیروهای دولتی که مناطق غیرنظامی را محاصره کرده‌اند از این مناطق خارج نشوند، هیچ‌گونه مذاکره‌ای با مقامات سوریه انجام نخواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *