تضاهرات در بغلان

معترضان در بغلان: انتقال مرکز ولایت خواست مردم بغلان نیست

اطلاعات روز: صدها تن از باشندگان ولایت بغلان امروز، جمعه 9 دلو، در اعتراض به احتمال انتقال مرکز این ولایت از شهر پلخمری به ولسوالی بغلان مرکزی گردهم آمده و از دولت خواستند تا مرکزیت این ولایت را تغییر ندهد.
این معترضان پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «انتقال مرکز ولایت یک جفای اقتصادی و یک خیانت در حق مردم است.»
صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان و از سازمان‌دهندگان این تظاهرات، به بی‌بی‌سی گفته است که تظاهرات‌کنندگان می‌خواهند که مرکز ولایت بغلان، شهر پلخمری باقی بماند.
مرکز ولایت بغلان در سال ۱۳۶۷ به دلیل ناامنی و نفوذ مجاهدین از ولسوالی بغلان مرکزی به شهر پلخمری که ۴۳ کیلومتر با هم فاصله دارند، انتقال یافت. پلخمری، مرکز ولایت بغلان، شهری چند قومیتی است و هیچ ملیت خاصی اکثریت ندارند.
این در حالی‌ست که در ماه عقرب امسال باشندگان ولسوالی بغلان مرکزی با راه اندازی تظاهرات و مسدود کردن شاهراه بغلان- قندوز بر روی ترافیک، خواهان انتقال مرکز بغلان از شهر پلخمری به این ولسوالی شده بودند. دولت هیئتی را برای بررسی خواسته‌های معترضان به ولایت بغلان اعزام کرد.
ستار بارز، والی بغلان گفته است که کار این هیئت به پایان رسیده و آن‌ها به کابل رفته‌اند. آقای بارز در مورد جزئیات بررسی‌های این هیئت چیزی نگفته است.
بارز افزوده که تصمیم نهایی در مورد انتقال مرکز ولایت بغلان از سوی دولت و پارلمان گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *