رییس اجرایی: طالبان می‌توانند بخشی از حکومت باشند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته است که آن‌ها آماده‌اند طالبان را به عنوان بخشی از حکومت بپذیرند.
آقای عبدالله این گفته را در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی انگلیسی زبان Russia Today بیان داشته و گفته است که هرچند مذاکرات رسمی میان حکومت افغانستان و طالبان به گونه‌ی رسمی آغاز نشده، اما در صورتی‌که این گروه وارد یک روند سیاسی شود، راه برای آن‌ها هموار می‌باشد.
رییس اجراییه تصریح کرده که طالبان با توقف خشونت و قطع ارتباط شان با گروه‌های تروریستی می‌توانند بخشی از فضای سیاسی در افغانستان باشند.
به گفته‌ی آقای عبدالله، طالبان می‌توانند با توقف خشونت و قطع ارتباط شان با گروه‌های تروریستی به برخی اهداف شان به گونه صلح‌آمیز و در فضای دموکراتیک برسند.
با این همه، او تاکید کرده که هنوز در این مرحله با چنین چیزی فاصله زیاد وجود دارد.
رییس اجراییه هم‌چنان گفته است که طالبان طی سال‌های گذشته به اهداف خود از طریق خشونت دست نیافته و اکنون آن‌ها باید تصمیم بگیرند که به خشونت بدون این‌که چیزی نصیب شان شود، ادامه می‌دهند یا این‌که دست از خشونت برداشته و وارد روند دموکراتیک می‌شوند.
این گفته‌ها همزمان با تشدید تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان بیان شده است. در طی یک ماه گذشته، دو دور نشست چهار جانبه میان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین در اسلام‌آباد و کابل برگزار شده است. قرار است دور بعدی این نشست در ماه فبروری در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *