زوال سواد و حیا

اخبار شوق‌ْآثار این ماه

-دیدید که پلاستیک چه نقش سازنده‌ای در روابط بین‌المللی دارد. مرتضی احمدی، پنج ساله، با پوشیدن پیراهن لیونل مسی شهرت جهانی یافت. وی به خبرنگاران گفت: «من، یعنی پدرم، از سابق به شدت به مسی علاقه داشتم. متاسفانه به خاطر فقر و محرومیت نمی‌توانستم لباس فوتبال بخرم؛ چون سابق، یعنی پنج سال پیش، بنده اصلاً وجود نداشتم که لباس بخرم. با وجود این، تلویزیون ۳۹ اینچه‌ی خوبی داشتیم و در روزهای مسابقه جنراتور روشن می‌کردیم و بازی‌های مسی را می‌دیدیم.»
آقای احمدی کوچک به داکتر عبدالله و اشرف غنی نیز توصیه کرد که لباس پلاستیکی راه-راه بپوشند و روی آن اوباما یا دیوید کامرون بنویسند.
– شنیدیم که وزیر داخله‌ی کشور استعفا کرده است. دلیل استعفای ایشان هرچه باشد، آن‌چه مسلم است این است که با توجه به مشکلات مالی عمیقی که مملکت با آن روبه‌روست، درست نیست که کشور دو وزیر داخله داشته باشد. هر روز می‌شنویم که صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه‌ی افغانستان، با مردم مناطق جنگ‌زده‌ی کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
آقای نورالحق علومی، وزیر داخله، در این مورد گفت: «من با برادر عزیزم صلاح الدین جان هیچ مشکلی ندارم. آن‌چه جان مرا بر لب آورده فشار رییس‌جمهور است. شب و روز پیوسته به من دستور می‌دهد که جریان «دندغوریزاسیون» ولایات شمالی کشور را تسریع کنم. ایشان توجه ندارد که من هم یک آدم ام و نمی‌توانم با این سن و این شکم بیست و چهار ساعت ولایت آماده کنم و به برادران ناراضی تسلیم بدهم.»
برای خواندن اخبار موثق دیگر به فیس‌بوک افغان‌ها مراجعه کنید. در آن جا فیلینگ منبسط خواهید کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *