اطلاعات روز

پاکستان بیش از ۹۰ عضو القاعده و لشکر جنگوی را دستگیر کرد

اطلاعات روز: ارتش پاکستان از دستگیری بیش از ۹۴ عضو القاعده و لشکر جنگوی از جمله سه فرمانده این دو گروه در بندر کراچی در جنوب این کشور خبر داده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، هم‌چنان در جریان عملیات ارتش پاکستان حمله طراحی شده برای آزاد کردن خالد عمر شیخ، قاتل دانیل پرل، خبرنگار امریکایی وال استریت ژورنال، خنثا شده است. خالد عمر شیخ در حیدرآباد زندانی است.
جنرال عاصیم باجوه، از فرماندهان ارشد پاکستان در نشست خبری بدون اشاره به جزئیات و زمان عملیات ارتش اعلام کرد که نعیم بخاری و صابرخان، از فرماندهان لشکر جنگوی به همراه فاروق بهاتی، معاون القاعده شبه قاره هند در جریان حملات اخیر نیروهای پاکستانی دستگیر شده‌اند.
به گفته‌ی فرمانده ارشد پاکستانی، افراد بازداشت شده در چندین حمله مهم به پایگاه‌های هوایی این کشور، یک فرودگاه و هم‌چنین تأسیسات پولیس دخالت داشتند.
جنرال باجوه گفته است که «نتیجه‌گیری ما این است که همه گروه‌های تروریستی در تلاش اند تا برای انجام حملات با همدیگر همکاری کنند.»
او هم‌چنین در این نشست خبری افزود که چندین نفر از بازداشت شدگان از جمله نعیم بخاری در حال برنامه‌ریزی برای حمله به زندانی در حیدرآباد بود.
این فرمانده پاکستانی هم‌چنین گفته است که خالد عمر شیخ که در سال ۲۰۰۲ میلادی دانیل پرل را پس از ربودن به قتل رساند، در این زندان بسر می‌برد و قرار بود در جریان حمله به این زندان آزاد شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *