اطلاعات روز

احمد ضیا مسعود خطاب به نیروهای امنیتی: در برابر تروریستان انعطاف‌پذیر نباشید

اطلاعات روز: احمد ضیا مسعود، نماینده فوق‌العاده رییس جمهور غنی در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، از نیروهای امنیتی می‌خواهد که در برابر تروریستان و کسانی‌که همکاران و هم‌سنگران شما را می‌کشند انعطاف‌پذیری نداشته و خشمگین باشید.
آقای مسعود که در این روزها جهت بررسی اوضاع ولایت‌های شمال کشور به قندوز رفته است، روز جمعه در میان نیروهای امنیتی گفت: «مردم افغانستان از شما نظامیان… توقع دارد که در برابر تروریست‌ها خشمگین باشید، در برابر تروریستان انعطاف نکنید و کسانی‌که هم‌سنگران شما را به قتل می‌رسانند، این حق را مردم افغانستان برای شما داده تا انتقام شهدای تان‌را از تروریستان بگیرید.»
مسعود افزود، کسانی‌که نیروهای امنیتی و بزرگان این سرزمین را می‌کشند، باید کشته شوند.
از سویی هم، آقای مسعود در جریان سفرش در ولایت تخار گفته بود که شورای مجاهدین ایجاد می‌شود و رهبری جنگ را باید فرماندهان سابق مجاهدین به‌دست گیرند.
او در قندوز نیز از مجاهدین خواست که برای سرکوب مخالفان مسلح دولت بسیج شوند. به گفته‌ی او، مجاهدین توانایی خاص در برابر مخالفان دارند.
هرچند مسعود در مورد ایجاد شورای مقاومت و مجاهدین جزئیات بیشتر نداد، اما گفت که قرار است به هدف مبارزه در برابر هراس‌افگنان، این شورا در قندوز ایجاد شود.
آقای مسعود در جریان سفرش به ولایت‌های شمالی از روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان با گروه طالبان به شدت انتقاد کرده و در ولایت تخار خطاب به فرماندهان جهادی گفته بود که اگر منتظر روند صلح باشند، فقط «خود را بازی می‌دهند» و باید برای دفاع از سرزمین‌شان آماده باشند.
نماینده فوق‌العاده رییس جمهور غنی گفته بود که حکومت وحدت ملی در حال حاضر پلانی برای سرکوب گروه‌های تروریستی ندارد.
مسعود تاکید کرده بود که شرکت مجاهدین در کنار نیروهای امنیتی در نبرد با گروه‌های تروریستی از جمله طالبان یک نیاز است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *