سیگار: ساختمان جدید وزارت دفاع سه برابر هزینه‌ی برآورد شده مصرف برداشته است

اطلاعات روز: اداره بازرسی امریکا برای افغانستان (سیگار) می‌گوید که ایالات متحده امریکا برای اعمار ساختمان وزارت دفاع افغانسان، 48.7 میلیون دالر هزینه در نظر گرفته بود، اما ساخت آن 155 میلیون دالر هزینه برداشته است.
جان سپکو، بازرس ویژه امریکا گفته است که پول مصرف شده در ساختمان وزارت دفاع بیش از سه برابر هزينه‌ای است که امریکا برای اعمار آن در نظر گرفته بود. با این حساب در اعمار ساختمان جدید وزارت دفاع، ملقب به پنتاگون کوچک، 106 میلیون دالر بیشتر نسبت به هزینه‌ای برآورد شده مصرف شده است.
سیگار در گزارش تازه‌ی خود که روز پنج‌شنبه، 29 دلو، به نشر رسیده هم‌چنان گفته است که قرار بود این ساختمان در ظرف ١٨ ماه به بهره‌برداری برسد. اما ساخت آن به دلایل مختلف، پنج سال بیشتر از موعد تعیین‌شده وقت گرفته است.
در گزارش سیگار آمده است که این اداره در جریان بازرسی از این ساختمان، متوجه نواقصی در کار اعمار آن شده که می‌تواند بر مقاومت آن در هنگام زلزله و یا بارندگی طولانی تأثیر منفی بگذارد. سیگار افزوده که به‌صورت کلی این ساختمان خوب ساخته شده اما چندین مشکل ساختمانی دارد که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
در گزارش تازه سیگار از مشکلاتی در بندکشی میان بخش‌های مختلف ساختمان که برای مقاومت در برابر زلزله لازم است، کم بودن تعداد آبراه‌ها برای تخلیه آب باران از بام این ساختمان و ارتفاع غیراستاندارد نرده‌های کنار پله‌های این ساختمان پنج‌طبقه به‌عنوان نواقص آن یاد شده است.
سیگار پس از ٦ بار بررسی ساختمان وزارت دفاع به این نتایج رسیده‌ است.
ساختمان جدید وزارت دفاع به کمک مالی ایالات متحده امریکا ساخته شده و به تاریخ 8 جدی امسال با حضور رییس جمهور، رییس اجراییه، جنرال جان کمپبل، رییس نیروهای ناتو در افغانستان و دیگر مقام‌های بلند پایه کشور افتتاح شد.
این ساختمان دارای پنج طبقه‌ است که ظرفیت ۲۵۰۰ کارمند را دارد. سالون‌های غذاخوری و تالار کنفرانس این ساختمان به ترتیب گنجایش ۱۰۰۰ و بیش از ۹۰۰ نفر را دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *