اطلاعات روز

از یک انبار سلاح طالبان در بامیان ده‌ها حلقه ماین ساخت ایران کشف شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بامیان می‌گویند که از یک انبار سلاح و مهمات گروه طالبان در ولسوالی شیبر ده‌ها ماین ساخت ایران به‌دست آمده است.
محمدطاهر ظهیر، والی بامیان امروز به رسانه‌ها گفته است که هرچند نشان کارخانه و محل ساخت این ماین‎ها پاک شده، اما به باور کارشناسان امور نظامی، این ماین‌ها ساخت ایران است.
حیات الله روستازاده، رییس اداره امنیت ملی ولایت بامیان گفته است این انبار مهمات در دره شکاری در ولسوالی شیبر کشف شده ‌است.
آقای روستازاده افزوده که از این ذخیره‌گاه، 33 عدد ماین ضد پرسونل، هفت ماین ضد وسایل نقلیه، 25 مرمی راکت، دو صندوق مرمی پیکا و دو تفنگچه به‌دست آمده است.
طاهر ظهیر هم‌چنان گفته که تعدادی از سلاح‌ها و مهمات که از این انبار به‌دست آمده، ساخت کشور روسیه می‌باشد که از سال‌های گذشته باقی مانده است.
اما سفارت ایران در کابل با نشر اعلامیه‌ای این خبر را «تکذیب» کرده است.
والی بامیان افزوده که طالبان می‌خواستند با استفاده از این مهمات در بهار سال آینده حملات تروریستی را در ساحات بامیان انجام دهند، اما آنان موفق نخواهند شد.
آقای ظهیر در نشست خبری که در این مورد برگزار شده بود، هم‌چنان گفت: «اگر گروه طالبان درصدد حمله بر مناطق مرکزی کشور باشد، نیروهای امنیتی و مردم بامیان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی جلو فعاليت‌های اين را گروه را خواهند گرفت.»
گفته می‌شود که این انبار سلاح و مهمات مربوط به مولوی صدیق الله، یکی از فرماندهان طالبان در ساحات ولسوالی شیبر بامیان و ولایت بغلان بوده است.
بامیان در چهارده سال گذشته از جمله امن‌ترین ولایت افغانستان بوده است. تاکنون در این ولایت گروه‌ طالبان نفوذ نکرده و موفق به راه اندازی حملات انتحاری یا تهاجمی نشده‌اند. صرف در ماه حمل امسال جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی شیبر بر یک پاسگاه امنیتی پولیس حمله کردند که درگیری تقریباً یک روز دوام کرد.
اما‌ راه‌های مواصلاتی بامیان به‌شدت ناامن است که آدم‌ربایان و افراد مسلح هر از گاهی در مسیر کابل – بامیان در ولایت‌های پروان و میدان وردک مسافران را می‌ربایند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *