اطلاعات روز

سازمان ملل همزمان با اجرای توافق آتش‌بس درصدد افزایش کمک به سوریه است

اطلاعات روز: سازمان ملل متحد در تلاش است تا با استفاده از آتش‌بسی که در حال حاضر در سوریه برقرار است، ارسال کمک به کسانی را که در مناطق تحت محاصره این کشور هستند، آغاز کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است اولین محموله این کمک ها روز دوشنبه به این نواحی ارسال شود.
سازمان ملل امیدوار است که تا پایان ماه آینده میلادی (مارچ) به حدود یک میلیون و ۷۰۰ نفر در مناطق تحت محاصره کمک کند.
توافق ترک مخاصمه که با میانجی‌گری آمریکا و روسیه از روز شنبه، ۲۷ فبروری، بین نیروهای دولتی و شورشیان مخالف برقرار شد ظاهراً هم‌چنان برقرار است، هر چند در دو روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر نقض این توافق از سوی دو طرف منتشر شد.
یکی از گروه‌های اصلی مخالف دولت سوریه گفته است که وضعیت به نسبت قبل بسیار بهتر است.
هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه در سوریه، اجرایی شدن توافق ترک مخاصمه را بهترین فرصت برای مردم سوریه دانسته که در پنج سال گذشته درگیر جنگ بوده‌اند.
خبرگزاری رویترز گزارش کرده که سازمان ملل در تلاش است تا با استفاده از این فرصت آب، غذا و دارو به شش شهر در هفته جاری ارسال کند. براساس این گزارش قرار است محموله‌های کمک به شهرهایی هم‌چون مضایا، زبدانی، کفریا و فوعه فرستاده می‌شود.
سازمان ملل گفته است که پیش از آن که اقدام به ارسال کمک‌های بیشتری به سایر مناطق کند، گروه‌های درگیر در جنگ باید امنیت ارسال این کمک‌ها را تایید کنند.
توافق ترک مخاصمه اولین اقدام مهم از زمان شروع جنگ در سوریه در پنج سال گذشته است. جنگی که تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته داشته و میلیون‌ها نفر را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *