نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب ارزگان خارج شدند

نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب ارزگان خارج شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی ولایت ارزگان می‌گویند که نیروهای امنیتی کشور از ولسوالی سراب این ولایت خارج شده‌اند.
ولی‌داد، فرمانده پولیس ولسوالی چارچینو به صدای امریکا گفته است که آن‌ها به هدف یکجاشدن نیروهای امنیتی این ولسوالی را رها کرده‌اند. او افزوده که اکمالات برای پاسگاه‌های امنیتی سراب مشکل شده بود و آن‌ها اکمالات را به نیروهای امنیتی این ولسوالی از طریق هوا می‌رساندند.
ولسوالی سراب چند سال پیش از ولسوالی چارچینو جدا شده و به حیث ولسوالی جداگانه ایجاد گردید.
طالبان مسلح ادعا کرده‌اند که دوشنبه شب، پس از جنگ شدید ولسوالی سراب را در کنترل شان در آورده‌اند. اما فرمانده پولیس چارچینو بیرون‌شدن نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب را عقب‌نشینی تاکتیکی خوانده و گفته است که پس از تدوین پلان امنیتی، به‌زودی نیروهای امنیتی با قوت بیشتر دوباره در این ولسوالی مستقر خواهند شد.
او افزوده: «پس از یک نشست امنیتی، ما توافق کردیم که پوسته‌های خود را از ولسوالی سراب بیرون کنیم و در منطقه اولمباغ منتقل کنیم.»
خارج شدن نیروهای امنیتی از یک ولسوالی و واگذاری آن به شورشیان مسلح تازگی ندارد. پیش از این نیز نیروهای امنیتی یک ولسوالی را به‌صورت مکمل ترک کرده‌اند، اما مسئولان می‌گفتند که به‌صورت موقتی و تاکتیکی منطقه را ترک کرده‌اند.
در آخرین مورد نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های سنگین و نوزاد ولایت هلمند خارج شدند. مقام‌ها در وزارت دفاع اعلام کردند که این نیروها به‌صورت تاکتیکی از این مناطق خارج شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *