رییس جمهور فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی را امضا کرد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی فرمان تقنینی آوردن اصلاحت در نظام انتخاباتی را امضا کرده است. این فرمان یک روز پیش از ختم رخصتی‌های زمستانی شورای ملی صادر شده است.
سید ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور غنی بعد از مشوره با نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان، فرمان تقنینی آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی را امضا کرده ‌است.
شورای ملی فردا، یک‌شنبه، دور جدید تقنینی خود را آغاز می‌کند. آقای هاشمی تأکید کرده که دولت امیدوار است که شورای ملی در اصلاح نظامی انتخاباتی دولت را کمک کند.
هفته‌ی گذشته سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفته بود که پس از صدور فرمان تقنینی کمیته گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی به کار آغاز خواهد کرد.
اصلاح نظام انتخاباتی بخشی از توافق‌نامه ایجاد حکومت وحدت ملی بود. آغاز به کار کمیته گزینش دومین قدمی بود که بعد از آغاز به کار کمیسیون ویژه اصلاح نظام انتخاباتی، برداشته ‌شد.
کمیسیون ویژه اصلاح نظامی انتخاباتی در 30 قوس دومین بسته‌ی پیشنهادی‌اش را به عبدالله عبدالله، رییس اجراییه تحویل داد و بعد از پنج ماه رسماً به کارش پایان داد.
کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون انتخاباتی، 10 قوس نخستین نشست کاری خود را برگزار کرد. اما کار این کمیته ماه‌ها است که به دلیل مشکلات قانونی فرا راه آن به حالت تعلیق درآمده است.
رییس جمهور غنی در حالی فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی را صادر می‌کند که پیش از این مجلس نمایندگان فرمان تقنینی تعدیل قانون انتخابات را با اکثریت آرا رد کرده بود. نمایندگان این فرمان تقنینی را به دلیل این که مجلس نمی‌تواند در سال آخر در قانون انتخابات تغییر وارد کند، رد کردند.
به تاریخ 29 ماه قوس نیز مجلس نمایندگان فرمان رييس جمهور در مورد هفت ماده‌ی بسته پيشنهادى کميسيون ویژه اصلاح انتخاباتی را رد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *