انتخابات آمریکا: ترامپ و کروز از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خواستند تا کناره‌گیری کنند

انتخابات آمریکا: ترامپ و کروز از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خواستند تا کناره‌گیری کنند

اطلاعات روز: دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی نیویورکی، از نامزدهای رقابت‌های ابتدایی حزب جمهوری‌خواه خواسته تا صحنه مبارزات را برای رقابت نهایی بین او و تد کروز، دیگر کاندیدای این حزب ترک کنند.
به نقل از بی‌بی‌سی، آقای ترامپ پس از پیروزی در کنتاکی و لوئیزیانا در یک کنفرانس خبری گفته است که دوست دارد تا مبارزه نهایی برای معرفی شدن از سوی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری بین او و تد کروز باشد.
آقای کروز، سناتور تگزاسی، نیز گفته است که اکنون زمان آن رسیده است تا دیگر رقیبان در حزب جمهوری‌خواه از دور رقابت‌ها کنار روند.
آقای کروز که در کانزاس و مین پیروز شده است گفته است این نکته که تعداد نامزدها در رقابت‌های اولیه حزبش زیاد است، به نفع آقای ترامپ خواهد بود.
در روزهای اخیر چندین رهبر حزب جمهوری‌خواه از جمله پل رایان، رییس مجلس نمایندگان، و سناتور گراهام به صراحت علیه موضع‌گیری‌های سیاسی آقای ترامپ سخن گفته‌اند.
بسیاری از جمهوری‌خواهان نگرانند که در صورت نامزد شدن دونالد ترامپ، او در انتخابات سراسری به راحتی از دموکرات‌ها شکست بخورد.
آقایان ترامپ و کروز در انتخابات اولیه شنبه شب (15 حوت) در دو ایالت به پیروزی رسیدند.
به گفته تحلیل‌گران، به نظر می‌رسد که تنها کسی که می‌تواند در مقابل پیشتازی آقای ترامپ ظاهر شود، آقای کروز است.
در رای‌گیری‌های روز شنبه در بین دموکرات‌ها، برنی سندرز موفق شد تا در دو ایالت به پیروزی برسد، اما هیلاری کیلنتون دیگر نامزد این حزب در مبارزات اولیه درون حزبی با پیروزی بزرگی در لوئیزیانا توانسته است پیشتازی خود بر دیگر رقبای این حزب را حفظ کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *