تغییر محتوای روزنامه «زمان» پس از اشغال آن توسط دولت ترکیه

تغییر محتوای روزنامه «زمان» پس از اشغال آن توسط دولت ترکیه

اطلاعات روز: در ترکیه لحن و محتوای روزنامه پرتیراژ «زمان» در اولین شماره‌ای که پس از تحولات اخیر منتشر شده است، به نحو چشمگیری تغییر کرده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، این روزنامه که عموماً در صفحه اول خود مطلبی را در انتقاد از دولت ترکیه منتشر می‌کرد در این شماره از یکی از پروژه‌های اصلی ساخت و ساز دولتی تقدیر کرده است.
دادگاهی در استانبول روز جمعه (14 حوت) کنترل این روزنامه را که از منتقدان دولت ترکیه به شمار می‌رود، به‌دست گرفت. براساس حکم دادگاه، اداره این روزنامه منتقد دولت به افرادی که از سوی این دادگاه تعیین می‌شوند، سپرده می‌شود.
در پی آن پولیس به دفتر این روزنامه در استانبول حمله کرده و در داخل و خارج ساختمان روزنامه مستقر شد. این اقدام با واکنش گسترده معترضان خشمگین روبه‌رو شد. پولیس با توسل به گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش با معترضان برخورد کرد.
آمریکا و اتحادیه اروپا هم نگرانی خود را نسبت به اقدامات ترکیه علیه آزادی رسانه‌ها ابراز کردند. این اقدام باعث افزایش نگرانی‌ها درباره مسئله آزادی رسانه‌ها در ترکیه شده است.
این روزنامه ارتباط نزدیکی با فتح‌الله گولن، شخصیت مذهبی مسلمان اهل ترکیه داشته است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، فتح‌الله گولن را به تلاش برای ساقط کردن دولت متهم کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *