Saffron flowers on a farm in Herat, Afghanistan. It takes about 200,000 stigmas from the saffron crocus flower to make one pound of saffron.

افزایش حاصلات زعفران در سال جاری

اطلاعات روز: وزارت زراعت و مالداری می‌گوید که کشت زعفران در 23 ولایت کشور گسترش داده شده و در سال جاری 4675 کیلو گرام زعفران جمع‌آوری شده است.
وزارت زراعت و مالداری امروز در خبرنامه‌ای گفته است سال گذشته 4000 کیلوگرام زعفران به‌دست آمده بود، اما امسال 675 کیلوگرام افزایش یافته که 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
این وزارت افزایش کشت و حاصل‌برداری زعفران را عملی شدن طرح‌های مشخص، آموزش دهقانان و توزیع وسایل برای کشت و برداشت محصولات گفته است.
به گفته‌ی وزارت زراعت بیشترین زعفران از ولایت هرات به‌دست آمده است.
وزارت زراعت هم‌چنان گفته که در سه سال اخیر زعفران افغانستان از سوی انستیتیوت جهانی سنجش ذایقه و کیفیت مواد غذایی لقب بهترین و مرغوب‌ترین زعفران دنیا را از آن خود نموده است.
افغانستان با داشتن آب و هوای خوب برای کشت و برداشت حاصلات بهتر زعفران مناسب است و بربنیاد ارزیابی‌ها اگر این گیاه صنعتی به‌گونه‌ی لازم کشت شود، حاصلات آن تا سه برابر نسبت به کشورهای دیگر افزایش می‌یابد.
گزارش‌ها می‌رساند که بیشتر کشاورزان نیز به کشت زعفران علاقه دارند و نیاز هست که حکومت از آنان برای برداشت حاصلات بهتر حمایت کند.