انتخابات هیئت اداری مجلس؛ منشی انتخاب شد، معاونان به دور دوم رفتند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان در نخستین روز از سال ششم کاری خود برای انتخاب اعضای هیئت اداری صندوق رای گذاشت که تنها منشی مجلس 50+1 درصد آرا را به‌دست آورد.
برای پست منشی مجلس، دو نفر، عبدالرئوف انعامی و فریده حمیدی، نامزد شده بودند که آقای انعامی با کسب 117 رای این پست را از آن خود کرد.
برای پست معاونت اول مجلس چهار نفر، میرویس یاسینی، حاجی ظاهر قدیر، عبدالقادر زازی و حفیظ منصور نامزد شده بودند که هیچ کدام شان رای لازم را برای احراز این کرسی به‌دست نیاوردند و انتخابات میان حاجی ظاهر قدیر و میرویس یاسینی؛ دو پیشتاز دور اول، به دور دوم رفت.
برای معاونت دوم مجلس سه نفر، عبدالقیوم سجادی، رحمان رحمانی و نذیر احمدزی نامزد شده بودند که هیچ کدام 50+1 درصد آرا را به‌دست نیاوردند. انتخابات میان عبدالقیوم سجادی و نذیر احمدزی برای دور دوم برگزار خواهد شد.
برای پست نایب منشی مجلس نیز سه نفر، ربابه پروانی، عرفان الله عرفان و وژمه صافی نامزد شده بودند که هیچ کدام رای لازم را به‌دست نیاورند.
نصاب روز دوشنبه مجلس 220 نفر بود. نمایندگان پس از گفت‌وگوها تصمیم گرفتند که برای نامزدان پست‌های معاونت‌های اول و دوم و نایب منشی روز سه‌شنبه صندوق گذاشته شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *