نقش فعال‌تر ترکیه در حل مسئله مهاجرت به اروپا

نقش فعال‌تر ترکیه در حل مسئله مهاجرت به اروپا

اطلاعات روز: رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه اجلاس دیگری را با ترکیه برگزار کردند. دستور جلسه آنان نقش فعال‌تر ترکیه در کنترل سیل مهاجرت به اروپا بود.
به نقل از یورونیوز، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در بدو ورود به محل کنفرانس گفت: «کنفرانس نشان می‌دهد که تا چه حد ترکیه و اتحادیه اروپا برای یکدیگر مهم و ارزشمند هستند. ما با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستیم. تنها راه رویارویی با آن، همبستگی است. مطمئنم با این چالش‌ها از طریق همکاری روبه‌رو خواهیم شد. ترکیه آماده است با اتحادیه اروپا همکاری کند. ترکیه آماده است تا به عضویت اتحادیه اروپا در بیاید.»
فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در واکنش به موارد اخیر نقض حقوق بشر در ترکیه از جمله حمله پولیس بر دفتر روزنامه «زمان» گفته است: «همکاری با ترکیه به این معنا نیست که ما همه جنبه‌های این کشور را بپذیریم. باید نهایت توجه خود را به‌ویژه در مورد اقدامات اخیر (دولت ترکیه) در مورد نشریات در ترکیه به کار گیریم. مطبوعات باید در همه جا و در ترکیه آزاد باشند.»
دراین میان، اروپا، ناتوان از رویارویی با سیل مهاجران، امیدوار است در مقابل دادن امتیاز به ترکیه از کمک‌های این کشور بهره مند شود.
گزارش‌ها می‌رساند که اتحادیه اروپا که در مقابل بحران مهاجرت نزدیک از پا درآید، سخت بر کمک‌ها ترکیه حساب می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *