وزارت داخله: موضوع شکنجه یک فرد توسط پولیس قندهار از دو سال پیش است

اطلاعات روز: وزارت داخله می‌گوید، ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده و نشان دهنده شکنجه یک فرد توسط نیروهای پولیس قندهار است، دو سال پیش اتفاق افتاده است و عاملان آن در زندان هستند.
این ویدیو سربازانی را نشان می‌دهد که یک فرد را که گفته می‌شود یک تروریست است، در کنار جاده شکنجه کرده، سپس در عقب موتر پولیس بسته و روی سرک کَش می‌کنند.
این وزارت می‎گوید که پس از نشر این ویدیو به پولیس قندهار دستور داده شد تا قضیه را بررسی کند. نتیجه‌ی بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رویداد دو سال پیش اتفاق افتاده و عملان آن نیز در همان زمان بازداشت و اکنون در زندان به سر می‌برند.
وزارت داخله در خبرنامه‌ای گفته است که این رویداد در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار رخ داده است. دو ماین‌گذار که قصد کارگذاری میان کنار جاده‌ای را داشته بودند، یکی شان در انفجار ماین کشته و فرد دیگر از سوی پولیس بازداشت و مورد شکنجه قرار می‌گیرد.
وزارت داخله تأکید کرده که قضیه در همان زمان مورد بررسی قرار گرفته و همین اکنون دو تن از منسوبان پولیس که در آن رویداد دست داشته‌اند، پس از پیگرد عدلی و قضایی به زندان محکوم شده که اکنون دوره محکومیت شان را سپری می‌کنند.
وزارت دخله می‌گوید که پولیس متعهد و ملزم به رفتار نیک با مردم و حتا مجرمان بوده و به قوانین و مقررات جنگ نیز پایبند می‌باشند. هیچ‌گونه رفتار خلاف اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی از سوی نیروهای پولیس پذیرفتنی نیست.