اطلاعات روز

مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به خانه مسعود اندرابی کشته شد

اطلاعات روز: یک حمله کننده انتحاری که می‌خواست داخل خانه مسعود اندرابی، سرپرست ریاست امنیت ملی شود، از سوی منسوبان امنیت ملی شناسایی و از پا درآمده است.
دفتر رسانه‌های ریاست عمومی امنیت ملی با تایید این خبر می‌گوید که مهاجم انتحاری پس از چاشت روز جمعه پیش از رسیدن به هدف شناسایی شده و از پا درآورده شد. خانه سرپرست ریاست امنیت ملی در منطقه شش درک در شهر کابل موقعیت دارد.
یک منبع دفتر رسانه‌ای امنیت ملی به بی‌بی‌سی گفته است که مهاجم پیاده بوده و پیش از آن‌که شناسایی شود، گزارش‌هایی در مورد او به این اداره رسیده بود. منبع گفته است زمانی که این فرد هدف شلیک محافظان آقای اندرابی قرار گرفت، آقای اندرابی در خانه خود بود و به او و هیچ کس دیگر آسیب نرسیده است.
آقای اندرابی در 20 قوس امسال پس از آن‌که رحمت الله نبیل از ریاست امنیت ملی استعفا داد، به عنوان سرپرست این ریاست تعیین گردید. پیش از این او معاون عملیاتی اداره امنیت ملی بود و در گذشته در دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در افغانستان کار کرده بود.
تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. این برای نخستین بار است که از سوءقصد بر جان مسعود اندرابی پس از عهده دار شدن سرپرستی ریاست امنیت ملی گزارش می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *