اطلاعات روز

در جریان عملیات قول اردوی 209 شاهین در قندوز 10 طالب کشته و 27 تن زخمی شدند

اطلاعات روز: قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور می‌گوید که در جریان عملیات «تندر1» که در مربوطات مرکز ولایت قندوز راه‌اندازی شده بود، 10 طالب کشته و 27 تن، به شمول داکتر حسین ولسوال نام‌نهام این گروه در ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز، زخمی گردیده‌اند.
در اعلامیه قول اردوی 209 شاهین آمده است که این عملیات توسط لوای اول فرقه 20 پامیر با تشریک مساعی سایر نیروهای امنیتی جهت سرکوب دشمنان مردم افغانستان راه‌اندازی گردیده بود. در این عملیات یک میل زیکویک، یک عراده واسطه نقلیه، یک عراده زرنج و 4 عراده موتورسایکل گروه طالبان تخریب گردیده است.
قندوز تابستان سال گذشته به مدت چندین روز به‌دست گروه طالبان افتاد. پس از بازپس‌گیری این شهر توسط نیروهای امنیتی، رییس جمهور غنی هدایت داد تا پاکسازی کامل ولایت قندوز از نیروهای مخالف دولت، عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغان در این ولایت ادامه یابد.
در همین حال عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ با نشر عکس‌هایی از وسایط زرهی نیروهای امنیتی در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که شب گذشته هنگامی که طالبان بالای سه پوسته قطعه شاهراه بلخ و خیزش‌های مردمی در منطقه دشت خیرآباد در مسیر قندوز-خلم حمله می‌کنند، با مقاومت نیروهای امنیتی قطعه و خیزش مردمی روبه‌رو شده و شکست می‌خورند.
در این درگیری، سه عراده موتر نوع هاموی شان نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است؛ سه عراده موتر هاموی 247 نیروهای امنیتی که در بغل آن «امارت اسلامی» با رنگ سیاه نوشته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *