کشف یک گور دسته‌جمعی در شهر پالمیرا در سوریه

اطلاعات روز: منابع داخلی در سوریه از کشف یک گور دسته‌جمعی در شهر پالمیرا خبر می‌دهند. در این گوردسته‌جمعی دست‌کم ۴۰ جسد وجود دارد. اجساد این گورستان دسته‌جمعی اغلب شامل زنان و کودکان می‌شود.
به نقل از رادیو زمانه و به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، بررسی اولیه اجساد نشان می‌دهد که سر برخی از قربانیان بریده شده و بسیاری دیگر نیز پیش از مرگ به شدت شکنجه شده‌اند.
هفت روز قبل نیروهای دولتی سوریه در عملیاتی با حمایت هوایی جنگنده‌های روسیه، موفق به آزادسازی این شهر باستانی از دست گروه داعش شدند. شهر باستانی پالمیرا، در ولایت حمص، در ماه می سال ۲۰۱۵ به‌دست نیروهای اسلام‌گرای داعش افتاد.
این گور دسته‌جمعی در ۵۰۰ متری بقایای آثار باستانی پالمیرا کشف شده است. ارتش سوریه ابتدا توانست جسد ۲۵ نفر را کشف کند که سه کودک و ۵ زن در میان آن‌ها بود. ۱۵ جسد دیگر نیز بعدتر کشف شد که همگی به کودکان و زنان تعلق دارد. این گورستان در شمال شرقی شهر پالمیرا و در هنگام پاکسازی و ماین‌پاکی این شهر توسط نیروهای ارتش سوریه کشف شده است.
اکثر نقاط شهر توسط نیروهای داعش ماین‌گذاری و بمب‌گذاری شده است. در حال حاضر چند تیم مختلف در پالمیرا مشغول جست‌وجو و خنثا کردن بمب‌ها و ماین‌ها هستند.
بنابر گزارش‌های منتشر شده، نیروهای داعش در زمان تصرف این شهر بیش از ۴۰۰ نفر را اعدام کردند.
جمعیت این شهر تا زمان تصرف داعش ۵۰ هزار نفر برآورد شده است. اما بیش از ۳۰ هزار نفر پس از ورود داعش از این شهر گریختند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *