آیسا برنده جایزه بهترین اداره تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه آسیای میانه شد

اطلاعات روز: اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این اداره، برنده جایزه بهترین اداره تشویق کننده سرمایه‌گذاری در حوزه آسیای میانه شده است.
محفل امسال اهدای جوایز به بهترین اداره تشویق سرمایه‌گذرای روز گذشته در هوتل آمانی- برج خلیفه شهر دوبی برگزار شده بود و سلطان بن سعید المنصوری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی جایزه بهترین اداره تشویق سرمایه‌گذاری از حوزه آسیای میانه را به قربان حقجو، رییس اداره آیسا اهدا کرده است.
خبرنامه افزوده: «جوایز سرمایه‌گذاری همه ساله به بهترین اداره تشویق سرمایه‌گذاری از حوزه‌های مختلف جهان بعد از ارزیابی استراتژی‌ها، برنامه‌ها و دست‌آوردهای ادارات مذکور در جریان یک سال گذشته توسط کارشناسان بین‌المللی برای جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور شان، اهدا می‌شود.»
قربان حقجو، رییس عمومی اداره آیسا هنگام دریافت این جایزه، آن را یک دست‌آورد بزرگ برای افغانستان، به ویژه برای اداره آیسا عنوان کرده است.
او همچنان گفته است: «اداره آیسا متعهد است تا با استفاده از امکانات موجود زمینه‌ی سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در افغانستان فراهم سازد.»
نشست سالانه‌ی سرمایه‌گذاری همه ساله از طرف دولت امارات متحده عربی به هدف بحث روی مسایل اقتصادی به ویژه موضوعات سرمایه‌گذاری در جهان برگزار می‌شود. خبرنامه افزوده که در برنامه‌ی امسال بیش از 100 مقام عالی رتبه دولتی، 140 کشور، 15000 سرمایه‌گذار و 500 غرفه‌‌دار اشتراک کرده‌اند.
همچنان در مراسم اهدای جوایز این برنامه، نزدیک به 1500 تن اشتراک کننده، متشکل از مقامات عالی رتبه دولتی و سرمایه‎گذاران شرکت کرده‌اند.
اداره آیسا در حالی این جایزه را از آن خود می‌کند که چندی پیش رییس جمهور غنی در نشست شورای عالی اقتصادی، اعلام کرد که این اداره لغو و در وزارت تجارت و صنایع ادغام شود. اما چند روز بعد سخن‌گویان ریاست جمهوری و ریاست اجراییه گفتند که بحث ادغام این اداره در وزارت تجارت هنوز نهایی نشده و در کابینه بحث روی آن جریان دارد.
باوجود این اظهارات سه روز پیش اداره آیسا در اعلامیه‌یی نوشت که فعالیت‌های این اداره در تمامی بخش‌ها و ریاست‌ها طبق روال عادی در حال اجرا می‌باشد.