یک نماینده‌ی کنر وزیر احیا و انکشاف دهات را مورد حمله فیزیکی قرار داد

اطلاعات روز: سخی مشوانی، نماینده ولایت کنر امروز در نشست علنی مجلس نمایندگان، یخن منشی مجلس را گرفت و وزیر انکشاف دهات را مورد حمله فیزیکی قرار داد.
مجلس نمایندگان پس از آن‌که آقای مشوانی یخن عرفان‌الله عرفان را کشید و با شیئی به صورت وزیر احیا و انکشاف دهات زد، موضوع تعلیق وظیفه‌ی او را بررسی می‌کند.
امروز مجلس نمایندگان نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات، محمود بلیغ وزیر فواید عامه و اکلیل حکیمی وزیر مالیه را استجواب کرده بود، آقای مشوانی پس از آن‌که منشی مجلس میکروفونش را قطع کرد ناراحت شده و ابتدا از یخن او را کشید و سپس با کاغذ به صورت آقای درانی زد.
پس از آن ظاهر قدیر، معاون مجلس نمایندگان و رییس جلسه‌ی امروزی، آقای مشوانی را از جلسه خارج کرد، مشوانی که می‌خواست دوباره داخل تالار مجلس شود به وی اجازه‌ی ورود نداد.
در ختم جلسه آقای قدیر تصمیم مجلس را اعلام کرده و گفت هیأت رییس مجلس موضوع اخراج وی برای ده روز را بررسی خواهد کرد و بهعلاوه تعلیق وظیفه‌ی وی را براساس پیشنهاد یک سوم اعضای مجلس نمایندگان بررسی خواهد کرد.
عرفان‌الله عرفان، منشی مجلس نمایندگان مدعی است که مطابق اصول وظایف داخلی میکروفون وی را قطع کرده است. آقای عرفان گفته است: « او بسیار احساساتی شد و آمد، از یخن من گرفت و کشید و گفت من از یخن وزیران این‌طوری می‌گیرم.»
در همین‌حال وزیر احیا و انکشاف دهات در ارتباط به عمل آقای مشوانی گفت: «سه سال است که آقای مشوانی یک پروژه را در انحصار گرفته و از شرکت قراردادی ۲۰ درصد پول آن را تقاضا دارد و ما نپذیرفتیم؛ چند بار است که از او خواستم جلو پروژه را نگیرد وگرنه پروژه را به جای دیگر انتقال می‌دهیم و بالاخره آن پروژه را به پوهنتون کنر داده‌ایم و در حال اجراست.»
درانی افزود که «بی‌صبرانه منتظر تصمیم مجلس» است.
در همین حال آقای مشوانی به بی‌بی‌سی گفته است که گفته‌های وزیر احیا و انکشاف دهات «دروغ» است. اما او گفته است که هرچه مجلس درباره‌اش تصمیم بگیرد، آن را خواهد پذیرفت.