غنی خطاب به والیان 34 ولایت: اولویت برای شما تأمین امنیت و مقابله با دشمن است

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی صبح امروز از طریق ویدیو کنفرانس با والیان، فرماندهان پولیس، قول اردوها و زون‌ها و نیز با رییسان امنیت ملی 34 ولایت کشور گفت‌وگو نموده و گفته است که اولویت برای تمام والیان تأمین امنیت و مقابله با دشمن است.
ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی به نقل از رییس جمهور غنی نوشته است: «ضمن این‌که والیان باید در راستای مبارزه با تروریسم توجه جدی نمایند، در ارائه خدمات بهتر و حکومت‌داری خوب برای شهروندان کشور نیز تلاش ورزند.»
در این ویدیو کنفرانس رییس جمهور به والیان ولایت هدایت داده است تا علما، بزرگان و عموم مردم در ولایات مربوط شان را برای محکوم نمودن جنگ تحمیلی در کشور تشویق نمایند. آقای غنی گفته است: «زیرا تروریستان، اطفال، زنان، علما، بزرگان و عامه‌ی مردم را هدف قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند.»
در کنار این، آقای غنی به والیان هدایت داده است تا در کنار مسایل امنیتی و محاربوی، بالای امور حکومتداری خوب، برنامه‌های اقتصادی، انجام خدمات بهتر و حل مشکلات مردم تمرکز بیشتر داشته باشند.
آقای غنی در این ویدیو کنفرانس گفته است که عملیات‌های نظامی قوای امنیتی و دفاعی در مقابل دشمن به خوبی به پیش می‌رود.
خبرنامه ارگ ریاست جمهوری افزوده است که رییس جمهور از دیروز به این سو با والیان ولایت‌های بغلان، تخار، فاریاب، قندوز، کنر، بادغیس، جوزجان و فراه تماس‌های تلفونی جداگانه داشته است.
آقای غنی درحالی از پیشرفت خوب عملیات نیروهای امنیتی یادآوری می‌کند که دیروز طالبان مسلح از چندین سو برای تصرف دوباره شهر قندوز، بالای این شهر حمله کردند.
صبح امروز دفتر مطبوعاتی پولیس ولایت قندوز با نشر خبرنامه‌یی از تلفات سنگین طالبان در این درگیری خبر داده و گفته است که در جریان عملیات دیشب نیروهای امنیتی افغان و خارجی‌ها 28 جنگ‌جوی طالب کشته و 38 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.