حمله انتحاری31 حمل 1395 بر ریاست محافظت از رجال برجسته در کابل

وظیفه آمر حوزه اول پولیس کابل و چند تن دیگر از این حوزه به تعلیق درآمد

اطلاعات روز: پس از حمله انتحاری روز سه‌شنبه بر ریاست محافظت از رجال برجسته در مربوطات حوزه اول امنیتی پولیس کابل، وظایف آمر حوزه اول، مدیر جنایی و دو تن دیگر در این حوزه به حالت تعلیق درآورده شد.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله در صفحه فیسبوک خود نوشته است که این کار به فرمان وزیر امور داخله صورت گرفته و افراد متذکره برای تحقیق معرفی شده‌اند.
وظایف این افراد درحالی به تعلیق در می‌آید که چندی پیش وزارت داخله اعلام کرد که براساس فیصله شورای امنیت ملی، پس از این هرگاه جرایم سازمان‌یافته و اختطاف در ساحه تحت مسئولیت آمران حوزه‌های امنیتی کابل و فرماندهی پولیس ولسوالی‌ها رخ دهد، مسئولان از وظایف‌شان برکنار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
وزارت داخله پیش از این نیز وظیفه آمر حوزه یازدهم امنیتی پولیس و چهار منسوب دیگر در این حوزه را پس آن به تعلیق درآورد که یک حمله تروریستی در مربوطات این حوزه رخ داد. افزون بر این، پس از حمله راکتی بر ساختمان مجلس نمایندگان وظیفه آمر حوزه سیزدهم پولیس نیز به حالت تعلیق درآورده شد.
روز سه‌شنبه یک موتر بمب‌گذاری‌شده در عقب دیوار ریاست ده امنیت ملی منفجر شد و پس از آن سه مهاجم مسلح داخل ساختمان این ریاست شده و ده‌ها تن را به گلوله بستند. در این حمله 64 تن کشته و 347 نفر زخمی شده بودند.
این حمله، خونین‌ترین حمله در طی چند سال اخیر بوده است. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
پس از وقوع این حمله رییس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که ما اراده کشتار شما را نداشتم اما شما ما را مجبور کردید.