معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور: شبکه‌ی حقانی حمله‌ی روز سه‌شنبه را طراحی کرده است

اطلاعات روز: دواخان مینه‌پال، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید حمله‌ی مرگ‌بار روز سه‌شنبه کابل در پاکستان طراحی شده بود.
او به رادیو آزادی گفته است معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که آن‌هایی که این حمله را انجام دادند، اعضای شبکه‌ی حقانی بوده‌اند.
صبح روز سه‌شنبه یک حمله‌ی انتحاری ریاست ده امنیت ملی که وظیفه‌ی محافظت از رجال برجسته را بر عهده دارد، در حوزه‌ی اول امنیتی پولیس کابل را هدف قرار داد که در آن 64 کشته و 347 تن دیگر زخمی شدند.
حمله‌ی مرگ‌بار روز سه‌شنبه، بی‌پیشینه‌ترین حمله در طی چند سال اخیر در افغانستان بود و در پیوند به این حمله رییس‌جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که ما اراده‌ی کشتار شما را نداشتیم، شما ما را مجبور کردید.
همچنان روز پنج‌شنبه، 2 ثور، رییس‌جمهور غنی به‌منظور ارج‌گزاری به ارواج شهدا و غم‌شریکی با خانواده‌های شهدا و مجروحین این حادثه‌ی تروریستی، حکم کرد که روزهای جمعه و شنبه، (3 و 4 ثور) بیرق افغانستان در داخل کشور و در تمام نمایندگی‌های سیاسی افغانستان مقیم خارج، به‌صورت نیمه برافراشته درآید.
شورای امنیت ملی هم به نهادهای امنیتی کشور دستور داد تا در این زمینه تحقیقات همه‌جانبه را انجام داده و گزارش مفصل آن‌را به زودترین فرصت به این شورا ارائه کنند.
وزارت داخله نیز در واکنش به این حمله، وظایف آمر حوزه‌ی اول، مدیر جنایی و دو تن دیگر در این حوزه را به حالت تعلیق درآورد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *