معصوم استانکزی خطاب به نیروهای امنیت ملی: افراد جاسوس را نابود کنید

اطلاعات روز: محمد معصوم استانکزی، سرپرست جدید امنیت ملی خطاب به نیروهای امنیت ملی گفت افراد جاسوس را بدون در نظر گرفتن هیچ موضوعی نابود کنند.
عبدالله‌عبدالله، رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی امروز آقای استانکزی را به ریاست عمومی امنیت ملی معرفی کرد. سرپرست جدید ریاست امنیت ملی در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود، گفت: «نیروهای امنیت ملی با توجه به اصول قانون اساسی و منافع ملی کشور، از هرگونه تفرقه‌افگنی جلوگیری می‌کند و برای ثبات و رفاه کشور تلاش خواهد کرد.»
او همچنان گفت که ریاست عمومی امنیت ملی در برابر هیچ کس توطئه نمی‌کند و افراد این اداره وابسته به یک شخص نیستند.
در همین حال عبدالله‌عبدالله گفت امنیت ملی باید بدون هیچ نوع تبعیض و مداخله در سیاست، برای تأمین منافع ملی کار کند. آقای عبدالله افزود که امنیت ملی فقط در یک سیاست دخیل است و آن منافع ملی کشور است.
عبدالله گفت کسانی‌که در برابر نظام کنونی می‌جنگند دشمنان مردم افغانستان‌اند و هیچ فرقی میان دشمنان مردم افغانستان وجود ندارد.
رییس اجراییه همچنان گفت کسانی‌که از جنگ دست بکشند و جنگ‌افزارهای‌شان را به زمین بگذارند، آغوش حکومت به‌روی‌شان باز است.
آقای استانکزی درحالی کارش را به‌حیث سرپرست اداره‌ی عمومی امنیت ملی آغاز می‌کند که پیش از این رییس‌جمهور غنی او را برای وزارت دفاع نامزد کرده بود. اما مجلس نمایندگان به او رأی تأیید ندادند.
آقای استانکزی برای مدتی بیش از یک سال سرپرست وزارت دفاع بود و به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته حکم سرپرستی وی برای ریاست عمومی امنیت ملی و عبدالله‌خان برای وزارت دفاع از سوی رییس‌جمهور غنی امضا شد.
پس از آن، شماری از سناتوران در مجلس سنا به روز یک‌شنبه از معرفی وی به این سمت انتقاد کرده و گفتند که دادن رأی اعتماد نمایندگان مجلس به این دو نامزد، جفا در حق ملت خواهد بود.