یک پسر 12 ساله انتحاری تعلیم دیده از سوی طالبان، در کابل بازداشت شد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله می‌گوید که یک پسر 12 ساله که قصد انجام حمله انتحاری را در ساحات پرازدحام شهر کابل داشت، توسط مأموران استخبارات پولیس بازداشت شده است.
به گفته‌ی وزارت داخله، این کودک اعتراف کرده که از سوی گروه تروریستی طالبان در مرکز آموزشی به نام «جمعه خانی» در ولسوالی امام صاحب قندوز اعمال تروریستی آموزش دیده و سپس به قصد انجام حمله انتحاری در کابل فرستاده شده است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که امروز به نشر رسیده، آمده است این کودک توسط ملا عبدالغفور انجام اعمال تروریستی را آموخته و 20 روز پیش «توظیف می‌شود تا یک عراده واسطه نوع کرولای مملو از مواد انفجاری را در یکی از ساحات مزدحم شهر کابل طوری منفجر نماید که تروریست اولی موتر را باید منفجر و دومی در ازدحام مردم که بعد از انفجار به‌وجود می‌آید، خود را انتحار نماید.»
وزارت داخله می‌گوید که این کودک قبل از انجام حمله انتحاری از نزد کسی که از او مراقبت می‌کرده فرار می‌کند و قصد رفتن به قندوز را داشته که از سوی مأموران استخبارات پولیس بازداشت می‌شود.
گروه طالبان از کودکان خردسال فراوان در انجام حملات تروریستی استفاده می‌کند. ماه گذشته مقام‌های محلی ولایت قندوز گفتند که استادان پاکستانی در یک مدرسه دینی در ولسوالی دشت ارچی به کودکان و نوجوانان حملات انتحاری، بمب‌گذاری، ساخت واسکت‌های انتحاری، ماین‌سازی و دیگر حملات هراس‌افگنی را آموزش می‌دهند.
گفته شده بود که در این مدرسه حدود 200 الی 300 شاگرد از سوی « یک استاد پاکستانی به نام «عمران» و تحت نظر ملا عبدالسلام و مولوی جنت گل» مصروف یادگیری اعمال انتحاری و تروریستی هستند.
وزارت داخله می‌گوید که گروه تروریستی طالبان با استفاده از نام مدارس دینی اطفال خردسال را تحت آموزش تعلیمات تروریستی قرارداده و از آنان در حملات تروریستی و دهشت افگنی استفاده می‌کند.