وزارت دفاع: در 24 ساعت گذشته 91 دهشت‌افگن کشته و 70 تن دیگر شان زخمی شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی می‌گوید در 24 ساعت گذشته نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور در عملیات مشترک تهاجمی و تعرضی در چندین ولایت 91 دهشت‌افگن را کشته‌ و 70 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.
این وزارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این عملیات به هدف سرکوب هراس‌افگنان و محافظت از جان و مال مردم در تعدادی از ولسوالی‌های ولایات کنر، ننگرهار، لغمان، میدان وردک، غزنی، قندهار، ارزگان، هرات، بغلان، بلخ، جوزجان، سمنگان، بغلان، قندوز، تخار و هلمند راه‌اندازی گردیده است.
در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمده است که در جریان این عملیات که به حمایت قوت‌های توپ‌چی و ضربه‌ی هوایی صورت گرفته است، 22 دهشت‌افگن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.
وزارت دفاع گفته است که در جریان این عملیات 6 تن از نیروهای اردوی ملی نیز شهید شده‌اند.
وزارت دفاع افزوده است که در مربوطات کمپ مبارز و دندغوری ولایت بغلان 20 دهشت‌افگن کشته، 15 تن زخمی و 2 تن دستگیر، در مربوطات ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار 12 دهشت‌افگن کشته و 13 تن زخمی، در مربوطات ولسوالی وایگل ولایت نورستان 7 دهشت‌افگن کشته و 7 تن زخمی و در مربوطات ولسوالی‌های مقُر و گیرو در ولایت غزنی 19 دهشت‌افگن کشته و 11 تن زخمی گردیده‌اند.
براساس خبرنامه‌ی وزارت دفاع، در نتیجه عملیات تصفیوی مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در مربوطات ولسوالی شاه‌ولی‌کوت ولایت قندهار 7 دهشت‌افگن کشته و 9 تن زخمی، در مربوطات ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی 5 دهشت‌افگن کشته و 3 تن زخمی، در مربوطات ولسوالی درقد ولایت تخار 4 دهشت‌افگن کشته و 8 تن زخمی، در مربوطات ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل 5 دهشت‌افگن کشته و 2 تن زخمی گردیده‌اند.
خبرنامه در توضیح بیشتر این عملیات افزوده است که در جریان عملیات مشترک نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی در مربوطات ولایت لغمان، علی آباد ولایت قندوز و آب بند ولایت غزنی 2 دهشت‌افگن کشته، یک تن زخمی و 20 تن دستگیر و در مربوطات ولسوالی‌های آب بند و خوگیانی ولایت غزنی و شیندند ولایت هرات 10 دهشت‌افگن در اثر انفجار ماین به شمول حافظ سعدالله کشته و یک تن شدیداً زخمی گردیده است.