وزارت خارجه‌ی ایران: ملا منصور از مرز ایران عبور نکرده است

اطلاعات روز: حسین جابری انصاری، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران گزارش‌هایی را رد کرد که می‌گفت ملا اختر منصور با پاسپورت پاکستانی و ویزای ایران از مرز این کشور وارد پاکستان شده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش داده است که آقای انصاری امروز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران «ادعای برخی رسانه‌های عربی مبنی بر حضور ملا اختر منصور سرکرده‌ی گروه طالبان در ایران گفت: مراجع ذیربط جمهوری اسلامی رد می‌کنند که چنین فردی در چنین تاریخی از مرز ایران وارد پاکستان شده باشد.»
روز گذشته وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته بود که در محل حمله‌ی پهپاد امریکایی به موتری که به گفته‌ی وزارت دفاع امریکا حامل ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان افغانستان بوده است، پاسپورتی پیدا شده که نشان می‌دهد حامل آن به ایران سفر کرده بود.
وزارت امور خارجه‌ی پاکستان گفته است این پاسپورت به‌نام «ولی محمد» صادر شده بود. تصویری که روی این پاسپورت پاکستانی دیده می‌شود به تصویر موجود از ملا اختر محمد منصور شبیه است. به نظر می رسد که صاحب این پاسپورت در همان روز حمله‌ی پهپاد امریکایی، از ایران به پاکستان بازگشته بود.
همچنان یک مأمور مرزی در منطقه‌ی تفتان در سرحد با پاکستان به خبرگزاری فرانسه تاریخ سفر ملا منصور به ایران را تایید کرده و گفته بود در جیب وی یورو بود و در زمان گذشتن از سرحد ایران به پاکستان یورو را به کلدار تبدیل کرد.
سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران همچنان در مورد کشته شدن اختر منصور گفته است که ایران «از هر اقدامی در جهت صلح و ثبات در افغانستان استقبال می‌کند.»
روز شنبه وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ملا اختر محمد منصور، رهبر شاخه‌ی بزرگ طالبان در ایالات بلوچستان پاکستان در منطقه‌ی سرحد با افغانستان حدف حمله‌ی پهپاد امریکایی قرار گرفته است.
ریاست امنیت ملی روز گذشته خبر مرگ ملا منصور را تایید کرد. باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا نیز امروز مرگ منصور را تایید کرد.