ارگ: گزارش کمیسیون ملی بررسی لین برق 500 کیلوولت به رییس‌جمهور سپرده شده است

اطلاعات روز: سید ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید کمیسیون ملی که از سوی رییس‌جمهور برای بررسی مسیرهای لین برق وارداتی 500 کیلوولت ترکمنستان ایجاد شده بود، نتایج بررسی‌هایش را به ریاست‌جمهوری سپرده است.
آقای هاشمی روز گذشته در نشست خبری گفت هم‌اکنون رییس‌جمهور در حال بررسی گزارش این کمیسیون است و نتایج آن‌را خود کمیسیون تا آخر امروز با مردم شریک خواهد کرد.
هاشمی افزود که کمیسیون یافته‌های‌اش را در مورد مسیر این لین برق نیز با مردم شریک می‌کند.
تغییر مسیر لین برق 500 کیلوولت از مسیر بامیان به سالنگ براساس فیصله‌ی (11 ثور) کابینه‌ی حکومت وحدت ملی اعتراضات گسترده‌یی را در داخل و خارج از کشور به‌دنبال داشته است.
معترضان فیصله‌ی کابینه و تغییر مسیر این لین برق را از بامیان به سالنگ «تبعیض‌آمیز» می‌خواند و خواستار لغو فیصله و اجرای این پروژه از مسیر اصلی آن، بامیان-وردک، که براساس ماسترپلان برق افغانستان است، می‌باشند.
پس از اعتراضات گسترده‌ی مردم، رییس‌جمهور غنی حکم ایجاد یک کمیسیون ملی را صادر کرد که تمام اسناد این پروژه را بررسی کرده و راه‌حلی برای این معضل بیابد. اما معترضان و شورای عالی مردمی موسوم به «جنبش روشنایی» که هماهنگی اعتراضات را به عهده دارد، ایجاد کمیسیون را «توطئه» خوانده و می‌گوید در صورتی‌که حکومت فیصله‌ی (11 ثور) را لغو کند با حکومت وارد گفت‌وگو خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *