حنیف اتمر از بلاروس خواستار همکاری در زمینه‌ی آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان شد

اطلاعات روز: حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور در دیدار با مقام‌های بلندپایه‌ی امنیتی بلاروس از این کشور خواستار همکاری در زمینه‌ی آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان شده است.
دفتر شورای امینت ملی در خبرنامه‌یی نوشته است که آقای اتمر در دیدار روز جمعه با وزیر امور خارجه‌ی بلاورس ضمن تأکید بر مبارزه و تلاش‌های مشترک در امر مبارزه با دهشت‌افگنی و سرکوب تهدیدات تروریسم گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ علیه تروریسم بین‌المللی و منطقه‌یی در افغانستان دست‌آوردهای چشمگیری داشته‌اند.
اتمر افزود که برای مؤثریت مبارزه با تروریسم، کشورهای منطقه و متحدان بین‌المللی در زمینه‌ی تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، همکاری‌های خود را افزایش دهند.
به گفته‌ی او، کشورهای منطقه در امر مبارزه با دهشت‌افگنی به همکاری و هماهنگی امنیتی از جمله تبادله‌ی اطلاعاتی نیاز دارند و حکومت افغانستان متعهد به همکاری دراین مورد با کشورهای منطقه از جمله بلاروس است.
خبرنامه افزود که از سوی دیگر در دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با مقامات بلاروس در رابطه به گسترش همکاری‌های تجارتی و ترانزیتی نیز گفت‌وگو شده است.
مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور از هفته‌ی گذشته به روسیه و کشورهای حوزه‌ی قفقاز سفری را آغاز کرد و قرار است برای جلب همکاری‌های امنیتی آذربایجان، به آن کشور نیز سفر کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *