دومین نمایشگاه تکنالوژی معلوماتی کابل «به‌هدف ترویج فرهنگ استفاده سالم و مؤثر از تکنالوژی معلوماتی» افتتاح شد

اطلاعات روز: دومین نمایشگاه سه روزه‌ی تکنالوژی معلوماتی کابل امروز (سه‌شنبه، 11 جوزا) با حضور مقام‌های حکومتی، نمایندگان سکتور خصوصی و نمایندگان نهادهای مدنی در مرکز نمایشگاه افغانستان رسماً افتتاح شد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که این نمایشگاه به هدف «ترویج فرهنگ سالم و مؤثر استفاده از تکنالوژی معلوماتی، کارآفرینی در عرصه تکنالوژی معلوماتی و به‌ویژه تشویق سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط در سکتور تکنالوژی و همچنان، بلند بردن سطح آگاهی شهروندان به ارتباط تازه‌های تکنالوژی» در کشور به‌صورت مشترک از سوی این وزارت و سکتور خصوصی راه‌اندازی شده است.
وزارت مخابرات می‌افزاید این نمایشگاه فرصتی‌ست که دست‌اندرکاران سکتور تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی زیر یک سقف گردهم آمده و در مورد شاخص‌های مارکیت جهانی تکنالوژی و آخرین پیشرفت‌های آن در سطح کشور با همدیگر تبادل نظر کنند.
در خبرنامه‌ی که از سوی این وزارت منتشر شده، آمده است این نمایشگاه برای شهروندان نیز کمک می‌کند تا با نوآوری‌ها و دستاوردهای تکنالوژی در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار آشنایی بیشتری حاصل کنند.
نخستن دور این نمایشگاه سال گذشته از سوی سکتور خصوصی و به حمایت وزارت مخابرات برگزار شد. وزارت مخابرات باور دارد که این چنین نمایشگاه‌ها، ‌زمینه‌ی مساعدی را برای گفت‌وگو در مورد نهادینه‌شدن تحقیقات و توسعه در بخش تکنالوژی و مخابرات فراهم می‌سازد.
عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در افتتاح این نمایشگاه ضمن استقبال از افتتاح آن گفت که این «الگو» باید در سراسر کشور فراگیر شود.
آقای وحیدی از دست‌اندکاران بخش خصوصی درخواست کرد که در سایر عرصه‌هایی چون: زیربناهای مخابرات، توسعه صنعت تکنالوژی معلوماتی و تحقیقات و سروی‌های بنیادی در عرصه تکنالوژی معلوماتی با وزارت مخابرات همکاری کرده و دیدگاه‌ها و طرح‌های عملی‌شان را شریک سازند.
به باور آقای وحیدی، توسعه خدمات بدون سکتور خصوصی ناممکن اگر نباشد، اما دشوار و زمان‌گیر است.