برنامه‌ی آمُشت

دوستان گرامی، بینندگان عزیز، خوانندگان محترم و وطن‌داران گُل السلام علیکم و رحمته‌الله و برکاته!
بعد از عرض درود و خسته نباشید، اجازه دهید در سلسله برنامه‌های مفید خویش، برنامه‌ی دیگری را خدمت شما به معرفی بگیریم. برنامه‌ی جدید ما به نام «آمُشت» است. در این برنامه که ما فکر می‌کنیم بحث‌های داغ روز را دنبال می‌کنیم، ما کوشش می‌کنیم مهمان‌ها و کارشناسانی را دعوت کنیم در این برنامه که چند خصوصیت زیر را داشته باشند.
الف- اطلاعات‌شان در حد قیمت برق در کویت باشد، یعنی نازل‌ترین سطح ممکن.
ب- شنیدن نظر مخالف نظر خودشان، باعث شود که مهمان‌ها از مسیر مناظره خارج و در رینگ مبارزه وارد شوند.
ج- هر نوع بی‌احترامی، هتاکی، دروغ، تهمت و ناسزا در این برنامه مجاز است. مهمان‌ها برای بلند بردن آگاهی عامه و باز کردن گره‌های کور مسأله، تا آخرین حد باید علیه هم از این ابزار استفاده کنند.
د- ما معمولاً در هر بحث خود، کوشش می‌کنیم که مخاطب زیاد داشته باشیم. مهمان‌های ما که طبیعتاً کارشناس‌اند، در جریان کارشناسی باید کاری کنند که مخاطبان و بینندگان تلویزیون‌های طلوع و لمر و آریانا و بقیه بیایند چینل ما را تماشا کنند. بهبه!
البته مهمان‌هایی را که ما دعوت کردیم و دعوت خواهیم کرد، مشخصات فراوان دارند که از ذکر تمام آن‌ها ما عاجزیم. شما به فراخی خصوصیات خویش ما را ببخشایید. طوری‌که قبلاً خدمت شما عرض کردم، ما در این برنامه مسایل داغ روز را به بحث می‌گیریم. هدف ما به‌عنوان یک رسانه این است که اطلاعات انبار شده در ذهن مبارک کارشناسان را برای باقی شهروندان پخش کنیم تا سطح اطلاعات عمومی در جامعه بالا برود. چرا که از قدیم گفته اند «آگاهی اولین شرط رهایی از بند دد و توحش است».
مثلاً اگر شهروندان حیران باشند که چرا حکومت با حزب اسلامی وارد معامله‌ی صلح شده و هزینه‌ی این صلح برای جامعه چه‌قدر خواهد بود؟ و در این زمینه به معلومات بیشتر نیاز داشته باشند، ما در این برنامه زمینه‌ی دسترسی به معلومات بیشتر را فراهم می‌کنیم. ما در این برنامه یک نفر از هواداران حزب اسلامی، یک نفر از مخالفان حزب اسلامی، یک نفر از علاقه‌مندان کارشناسی را دعوت می‌کنیم. وقتی مهمانان ما رسید، شروع می‌کنیم به ثبت برنامه.
شما خوب می‌دانید که رسانه‌های افغانستان، به‌خصوص رسانه‌های دیداری با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رواند. مثلاً تلویزیون ما که یک تلویزیون محبوب و درجه‌یک کشور است، ضمن این‌که انواع سریال‌های ترکی و هندی و امریکایی، برنامه‌های تفریحی، نمایش‌های اسلامی و غیره پخش می‌کند، برنامه‌های دیگری هم دارد که آن‌ها جزء تولیدات تلویزیون ما به‌حساب می‌آید. خوش‌بختانه شور و شوق کارشناسی و مناظره در وجود مبارک هم‌وطنان ما بیشتر از هر زمان دیگر است و همین مسأله باعث می‌شود که واقعاً برای ما مهم نباشد، چه کسی را باید دعوت کنیم. از طرفی ما بر اساس فلسفه‌ی وجودی خود، ملزم به اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی و ایجاد همدلی در جامعه هستیم. برنامه‌ی آمُشت یکی از برنامه‌های تولیدی است که با استخدام آدم‌های نخبه و سرمایه‌گذاری بدون هزینه تولید می‌شود.
اگر در جریان ثبت برنامه، مهمانان ما ثابت کردند که صرفاً شور کارشناسی دارند و هیچ شناختی از کار ندارند، این دیگر تقصیر ما نیست. استودیوی ما ارگ ریاست‌جمهوری نیست که به‌روی مردم بسته باشد، بروی همه باز است. بروی بدماشان فیلم، بروی افراطی‌های حزب اسلامی، بروی علاقه‌مندان کارشناسی، بروی خانم‌ها و به‌روی آقایان. این‌که مهمانان ما در این برنامه چه‌کار می‌کنند، خارج از دو چیز نیست.
چیز اول این است که مهمانان ما یک عالم حرف برای گفتن دارند، می‌آیند و می‌گویند و می‌روند. چیز دوم این است که حرف برای گفتن ندارند، اما زبان برای هتاکی، تحقیر و تهمت دارند، مشت برای زدن، گلو برای فریادکشیدن، یخن برای دریدن و چشم برای بی‌چشمی کردن دارند. در هر دو حالت، ما فارغ از رسالتی که داریم، آن را نشر و پخش می‌کنیم. حتا برای این‌که بیننده‌ی بیشتری داشته باشیم، قبل از پخش برنامه، تریلر آن را در شبکه‌های اجتماعی به نشر می‌سپاریم تا ملتی که تشنه‌ی تماشای مشت و لگدند، دل‌سیر ببینند و اگر خدا ریا نکند، تلویزیون ما، محبوب دل‌ها شود.
بینندگان محترم برنامه‌ی آمُشت، اگر فکر می‌کنید شما نیز می‌توانید در جریان گفت‌وگو هنر مشت و لگدتان را به نمایش بگذارید، با مدیریت عمومی تلویزیون ما در تماس شوید. ما شما را دعوت می‌کنیم. اگر بعد از چند برنامه دیدیم که بیننده‌ی ما زیاد شده، ما به مهمان‌های خویش فراخوان خواهیم داد که در بحث‌ها با چاقو و برچه و پنجه‌بوکس حاضر شوند. ما فکر می‌کنیم برنامه‌های خونین بیننده‌ی بیشتری داشته باشند. این فکر ما از تماشای فلم‌های هندی نشأت می‌گیرد.
با آمُشت باشید، مُشت‌های‌تان آماده و گره‌کرده باد!
تل دی وی افغانستان
پاینده باد افغانستان
لانگ لایف افغانستان

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *